Tuesday, December 1, 2009

Hajah maimunah at singapore

Nak kena sambung perabih cite kat singapore nih.. tapi itulaaa masa tak ada.. malas pun berganda2.. ini mungkin sebab terlebih makan daging korban kat kampung aritu agaknya..hikhik

Ada2 ajela kamu yer jibam.. kalo malas bilang saja malas.. jangan nak salahkan masa pulak.. kalo pandai bahagikan masa insyaallah segalanya berjalan lancar.. eh apa aku merepek dah nie?? hahaha

Ok berbalik kepada kisah kat singapore aritu.. hari pertama selepas lawatan mahabbah ke majlis ugama islam singapore dan masjid berhampiran muis kami di bawa makan tengah hari kat restoran melayu iaitu "Restoran Hajah Maimunah" restoran ini merupakan antara restoran melayu yang terfames jugak la kat sana..

Sepanjang perjalanan ke restoran tersebut cuaca mendung.. dikesempatan yang ada tu sempat lah aku snap beberapa keping gambar pemandangan kat sana.. cantik la pemandangan bangunan pencakar langit kat sana.. kagum aku melihatnya.. tersusun kemas serta banyak pokok-pokok disepanjang jalan raya..

nie suma bangunan umah flat penduduk kat sana..

sampai aje kat restoran tu kami suma dah tak sabar2 nak menjamu selera.. makan lagiiii.. padahal masa kat muis kitorang sudah dijamu dengan makanan.. tapi perut masing2 tak kenal erti kenyang.. sume asyik lapar.. lapar sokmo.. ekekeke

kami disajikan dengan hidangan masakan melayu.. hurm macam style masakan orang johor gitu la.. tempe goreng musti ada!! :P

sesi makan pun bermula.. kami makan dengan penuh sopan..haha sopan ker? yang pastinya sume lauk pauk yang dihidang kat atas meja tu kami sebat sampai licin ok! kire lapar tahap gaban jugak lah nie.. lagi pun kat luar restoran tu ujan lebat.. makan pun bertambah2 la.. :P

opssss balik raya tadi anak buah aku ade tegur.. dia cakap blog aku asyik cite pasal makan jer.. hahaha dia jeles la tu.. sebab aku suke makan.. hihihi tak pe tak pe kang aku tayang lagi gambo makan banyak2..

penutup macam tergantung plak dah.. hahah ok la tu dulu kang aku apdet lagi yer :P tak abes lagi cite kat singapore nie.. tunggulah yer :)

eh korang perasan tak.. aku ter"italic" tulisan nie suma.. hihihi tetiba rasa cam suka plak tulisan cam gini.. itu saje nak bagitau..

sekian :P

3 comments:

*ayu the sun* said...

yang.. rotate la gambo tu.. muakakakaa...

shakeymirza said...

hamboi sakannye...=D

:: p R i n c E s S _ N :: said...

amboi..makan jekk ekkk...nice..sumerr blue...

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site