Wednesday, December 2, 2009

Hari terakhir di singapore episod 1

Banyak giler gambar aku nak tempek kat sini taw! oleh kerana itu maka terpaksa lah aku buat 2 episod citer hari terakhir kat singapore nun.. biar muntah hijau korang tengok.. hahaha giler gambar katakan :P

Alang2 aku dah jadik jurukamera tak bertauliah baik aku amek gambar banyak2 sampai memory full.. hah baru puas atiku..lalalala

seawal pagi jumaat weols dah siap2 makan sume dan terus naik bas.. dan berdesup ke tempat yang dituju..

lokasi lawatan kami yang seterusnya ialah kat "Malay Heritage Museum".... ala dokek ajo dengan hotel kami menginap tu haa... saje gatal2 nak naik bas tak mo jalan kaki..hihi mengada2 owh pelancong daripada mesia nie..

dan hari tu kami dipaksa memakai baju batik..huhuh

dah macam lawatan mak cik pak cik ke muzium plak yer..hihi teringat zaman sekolah2 dulu pi lawatan... seronoknya.. bila dewasa nie lain plak hal nya.. tak brapa nak seronak macam zaman sekolah dulu kan..

kami disambut mesra oleh pengurus muzium itu sendiri.. nama nya aku dah tak ingat.. sori yer.. hihi

encik pengurus memberikan penerangan yang sangat2 terperinci berkenaan muzium tersebut.. waktu tu tugas aku adalah amek gambar dorang! amek lah gambar sebanyak mungkin ikut suka ati.. tak de sape paksa :P yang penting ada kenangan untuk jabatan..





korang tau tak aku angkut kamera D80 dengan flash sekali taw! berat owh bahu aku menggalas kamera dan juga handycam.. huhu nasib baik ade sorang ustaz tu sudi bantu aku rakamkan apa2 yang penting pakai handycam tu.. kalo nak mengharapkan aku jenuh jugak la.. mana nak pegang kamera.. mana nak pegang handycam..

pepon time kasih yer ustaz kerna sudi membantu..

aku menjalankan tugas yang telah diamanahkan... amek la gambar dorang banyak2.. nak amek gambar sendiri susah plak kamera berat..huhu

dan inilah hasilnya yang tak seberapa.. sume gambar di dalam muzium tersebut..













apa ke hal nye jerit2 tu? :P


jula juli bintang 3


rumah melayu orang dolu-dolu


huh baru dapat peluang amek gambar.. itu pun mintak tolong kak mas snap kan.. kesian aku kan..hukhuk


bersama cik abang cayang itam manis heheh

barang2 semasa arwah P ramlee berlakon dulu di abadikan di sini..






radio lama.. masih elok dah sedang digunakan oleh pihak muzium.. layan gak aku lagu dolu-dolu :P


kedai dolu-dolu..

secara keseluruhannya apa yang ada dalam muzium nie sume berkaitan dengan asal usul dan cara hidup serta budaya orang melayu singapura yang mana tak banyak beza dengan budaya kita..


sekian daripada muzium singapore :P

4 comments:

~Love Says It All~ said...

JADUAL KELAS MAKEUP AKAN DATANG:

6/12 : PERSONAL MAKEUP CLASS DI SERI KEMBANGAN
20/12 : PERSONAL MAKEUP CLAS DI S.ALAM

15/1: PERSONAL MAKEUP CLASS DI TERENGGANU
16/1 : PERSONAL MAKEUP CLASS DI KELANTAN

23& 24 JANUARY : BRIDAL MAKEUP CLASS (2 HARI) JANUARY INTAKE!!!

HTTP://WWW.EYRARIZAL.COM
016 2128740 (EYRA)

*ayu the sun* said...

akak suke bilik bujang lapok tu..
hehehe

FIESYAH said...

macam2 boleh kite pelajari ngan org dulu2..

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

best nye tgk muzium diorang

=D

gambar2 yg ceria....

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site