Thursday, July 16, 2009

Aku hampir-hampir nak excident pagi tadi

Tajuk n3 ada kena mengena ngn diri aku sendiri k

Pagi tadi aku kuar g keja macam biasa.. cuma lewat 5 minit camtu jela.. tak dela aku g keja dalam keadaan yang kelam kabut pun.. aku bawak keta macam biasa macam hari2 yang lain jugak tak laju tak slow.. ala2 gitu jer..

nak jadikan cerita masa aku ngh elok2 drive memang ikut lorong aku yang betul la kan tetiba ada sebuah keta jenis UNSER bagi signal nak masuk depan aku.. dia bagi signal jer terus belok nak masuk kanan! maknanya nak masuk depan aku laa... masa tu aku dalam keadaan laju cket laa.. sebab itu kan lorong aku.. maknanya kalo keta daripada arah kiri nak nasuk kanan kene lajak ke depan sket.. sebab laluan aku tu turun daripada bukit cket.. tetiba dengan selumber mamat nie tak tengok kiri kanan terus himpit nak masuk lorong aku.. gerammmm nye akuuuuuu!!!! terkejut aku tau..

nasib baik aku sempat elak daripada kena himpit dengan keta mamat unser nie.. aku sempat brek dan kawal stereng.. sempat jugak aku pk nak slow bagi dia masuk dulu.. dah bunyi macam tengah drift pastu brek mengejut.. haa camtu la gayanya.. tak reti aku nak karang kat cni.. kalo tak.. tak tau la dah arwah agaknya aku pagi nie.. yela keta mamat tu kan beso daripada aku.. keta aku apala sangat.. kecik comeiii

dalam masa yang sama member aku menjerit.. tapi dia jerit masa aku ngh brek mengejut tula.. aku tak dela berenti terus cuma keta aku terhoyong hayang cket laa.. sebab aku mengelak ke lorong sebelah.. nasib baik masa tu keta jauh lagi kat belakang aku.. keta kat lorong sebelah pon tak de.. kalo tak..huuuu tak dapat aku bayangkan..

serta merta aku terasa lemah kepala lutut.. huh macam mimpi pulak.. aku rase mamat tu sedar yang keta aku hoyong hayang tapi dia wat dekkkk jer terus pecut laju ke depan.. aku blank! tak terpk nk amek no plat keta dia.. kalo aku amek pon bleh wat apa :p pastu tak sempat nak bunyikkan hon mauuuttt utk dia... huuuuu gerammmnnyaaaa

kepada pemandu yang berkenaan:-

apa la punya manusia la ko nie bawak keta tak ingat orang lain.. at least ko ingat la anak bini ko dan orang2 tersayang.. kalo ko tak sayang nyawa ko sendiri pon jangan la libatkan orang lain!! ko wat macam nie mmg mengundang kemalangan ko tau tak!! hiiii geramnye aku tak tau la apa perasaan ko kan.. tak paham aku..

aku harap ko jangan la bawak keta tak tengok kiri kanan depan belakang kalo nak masuk lorong tu.. tak kan ko tak pegi sekolah memandu... haishhhh tak pahammm la aku la ko nie jenis ape

k la kang aku menyumpah org nie banyak2 lagi tambah dosa aku.. cukup2 la tu kan

kepada kawan2 sume jgn bawak keta tak pk orang lain sekeliling kita k

pesanan dari penaja yg lemah lutut pg tadi gara2 mamat unser :p

8 comments:

CuTeMiUt78 said...

ish... seriau akak baca la.. tau camne perasaan ko.. sebab akak pernah alami. Kekadang tu la kan.. kita ni bebaik bawa keta.. org lain bawa keta tak mcam kita kan.. geram gak bila camtu.. :D mujur ko selamat dik..

neezareef said...

klu lps kena camtu mmg terus kosong je cam ilang kepala lutut

atty's said...

hampeh mamat unser tu..takde pk keselamatan org langsung.

shaifulsafar said...

Alhamdulillah selamat.... kadang2 kita dah berhati2... tapi kecuaian org lain juga boleh menyebabkan kita menderita....

p/s: ila.... terima kasih banyak2 ye.
belanja la kek mana yang dia suka... biasanya Black Forest @ Choc Brownies... hari ni tak tau la dia nak yang mana.... :-)

Luth Textile said...

nasib la kak.. adeh,sian kt viva tu kalo jadi pape..

atie said...

Sib baik tak apa2 kan ila, senang dia blah camtu je....haih,tak patut sungguh

[yAN!e][pUTraJAya] said...

bila kita hati2 bawak kete
ada lak yg bawak kete sengal2 mak enon.....haih...geram lak rasa nyer


hehehhehe

adenium said...

carefull sis....

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site