Sunday, June 21, 2009

Piknik di Bagan Lalang, Sepang

Seperti yang aku janjikan dalam n3 lepaih .. nak apdet kisah kat bagan lalang hari ahad tu kan.. ok nie adala serba sedikit gambar yang sempat aku snap.. sebab apa aku rasa malas nak amek gambar banyak2.. sebabbb budak opis aku bawak kamera mahal tula.. so aku amek kesempatan jadik model kamera dorang.. hihi nanti kalo aku dapat gambar2 tu daripada dorang aku tempek kat cni eh :p


Ok sambung stori balik.. pagi ahad tu kitorg berkumpul kat opis seawal jam 9 pagi.. aku kene bangun awal sket dpd biasa.. selalu kalo ari sabtu jangan arap la aku nak bangun awal2.. mesti tido balik pas subuh.. nikmatnyaa :p


Elok je sampai kat opis ujan turun rintik2... dah lama tak hujan waktu pagi... nampaknya petanda baik nie hujan rahmat.. dalam pada tu risau jugak la takut sampai bagan lalang karang hujan masih tak berenti pulak..


Namun begitu kami tetap teruskan perjalanan.. melalui jalan dalam terus ke sepang.. balik tu naik highway ok.. tapi jauh yg amat.. baik guna jalan dalam (save duit tol!) :p

antara yg berkumpul kat opis pagi tu

sepanjang perjalanan hujan turun dengan lebatnya.. kejap rintik-rintik.. kami suma dah mmg risau la kan.. tak pasal2 kena piknik kat kedai makan cik yam plak.. maklum la ayam bbq yg dah diperap tu nak bakar camno kalo ujan? hihi

Perjalanan daripada shah alam ke bagan lalang mengambil masa sejam setengah jugak la.. uii jauh jugak yer.. mungkin disebabkan hujan kot..

kitorg sampai sana lebih kurang jam 11 camtu la.. waktu tu tinggal gerimis jela.. tapi still risau jugak la kan takut piknik kami tak menjadi..

alhamdulillah kami dapat tempat yang seswaiii!! ada bumbung lagik tapi bukan yg berhadapan dengan pantai laa..

waktu nie masing2 dah bahagi tugas nak wat ape.. haha aku tolong2 apa yang patut jer.. :P

semestinya keja orang lelaki untuk masak ayam bbq tu kan.. kami yang pomps nie mmg keje nak makan aje :P opsss lupa nak bagitau tau resepi ayam bbq nie memang menjadik laa.. yang aku dapat dari satu website nie.. nurul yang wat tau! kami makan sajork..hihi

orang laki yg dok sebok2 hidupkan api sume.. nasib baik arang yang kami beli tu cukup.. maklum la beli sekotak aje.. oh lupa nak cakap terima kasih kat rakan blogger yg ingatkan aku bawak tempurung kelapa ngn tayar moto untuk hidupkan api.. hihi kitorang pakai firestater untuk idupkan api tau! sebab aku tak tau mana nak carik menda tu sume kat cni... kat kg senang la kan :d

ini plak antara makanan yang dibawa oleh kami..

macam-macam ada ok :p

paling best semestinya AYAM BBQ nie! i likeee

sebelum terlupa.. nie ada cket gambar pemandangan kat pantai bagan lalang tu..

kami sume tak mandi pong.. makan2 aje kat ctu..

ok itu sajala gambar yang sempat aku snap.. nak banyak lagi nanti aku cilok kat en cham yer..hihi

Pepon terima kasih kepada suma kawan2 yg menjayakan piknik kite nie yer.. dan tengkiew kepada boss yg sudi mengsupport makan minum kitorg eh :p

murah rezeki..hihi

10 comments:

kojah said...

kak, mcm knl la yg bj purple tuh...

anak laut said...

salam...singgah..

bestnya peknik bersama member2 opis..

untuk best lagi datanglah ke PD sekali..

honeysour's blog said...

ala ruginye tak mandi...kalau nana ni dah terjun dah ni..

*ayu* said...

bestnya!!!!!!!!!!!!!!!

*ayu* said...

bestnya!!!!!!!!!!!!!!!

atty's said...

sonoknya picnic..

MaMa aYiN_FaSHa said...

mak aiii.bestnyer boss tolong support sama..
leh la pas ni uols selalu gi picnic lagi kan???

PuteriSatu said...

wah..syoknye...tak singgah kerepek house sebelah kanan jalan kg ke pantai tu..? tuh kedai MIL akak tuh...

Luth Textile said...

tau tau tempat ni..
nice pantainya..
tapi, jalan nak masuk dr jalan besar ke tempat ni jauh.. sakit pinggang..

[yAN!e][pUTraJAya] said...

menarik tempat ni kak...
=)

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site