Thursday, June 4, 2009

Kesian mektie

Lagi-lagi kisah pencuri bedebah tu.. segalanya bagaikan mimpi di siang hari.. benda dah berlaku tak boleh patah balik.. maka kami suma telah redha dengan apa yang telah ditentukan olehNya..

dan inilah dia tuan punya Laptop Dell yg kene curik tu.. nama glam mektie.. ore ganu.. dia mai umah aku untuk siapkan assignment dia.. mintak tolong ngn aku.. kiranya hari ahad lepaih tu adalah hari terakhir mektie bersama lappynye.. lappy kesayangan dia pinjam daripada abg dia.. nasib baik abg dia tak marah.. yela kan benda dah ilang nak wat cemana.. daripada pagi sampai la ke malam dia siapkan kejenye tu.. nangis2 dia bile carik2 lappy dia tak de tu..



Mektie nie student KPLI kat ipoh bekas haousemate aku dulu.. skg kan cuti sekolah so dia singgah umah aku dulu sebelum balik kg dia kat ganu tu.. malam kejadian tu patutnye dia balik kg.. tiket sume dah beli tapi terpaksa "burn" sian dia lesap rm44 untuk tiket.. plus laptop dah bape dia rugi malam tu.. nak wat cemana kan.. tak da rezeki la tu


member aku tu leh senyum lak.. org tengah ghisau nih! :p


nie masa kat balai polis yg ke 2 aku pegi.. sempat la aku snap gambo cket utk jadikan kenangan pahit kami bersama..

Lastly, mektie terpaksa beli tiket baru bas tambahan lak tu.. sian dia.. pepon syukur alhamdulillah mektie dah selamat sampai ganu pagi tadi... walaupon mektie masih sedey ngn kehilangan lappy dia tu tapi mektie dah redha..

Pepon benda dah jadi.. kepada kawan2 sile berhati2 dengan jiran2 dan kawasan sekeliling umah anda.. Beringat sebelum kena! apa2 yg akan berlaku semuanya dari Allah.. kita sebagai hambanya harus redha.. dah macam ustazah la plak aku nie..uhuhuhu

7 comments:

aduka said...

cian mektie.. huuu..

Shemmi said...

kehilangan...kesedihan...kekurangan..dugaan...ia hadiah yg terbaik dr yang Esa..

tandanya...

"marilah kembali dalam pelukan-Ku. Aku ada, jangan sedih, jika kau sabar Aku akan hadiahkan sst yang lebih bagus dr apa yang kau hilang atau terima"....

Wallahulam....

IeDa said...

bahaya ya zaman skrg nie..jiran rumah ieda ni pon dah 2 kali kena masuk pencopet tue..bkn nyer masuk pintu belakang..dia masuknyer kot pintu depan..mak aiiii..seram tau..masuk waktu subuh..

ninie said...

Mungkin ada hikmah atas apa yang berlaku kan...

yanizan said...

zalim ko...published kan pic dia yg tgh sedey tu... :)

CuTeMiUt78 said...

alahai cian mektie.. klu akak kat tmpt dia.. memang confirm meraung2 dah.. tapi tul la kan.. benda dah nak jadi.. dah tak blh nak kata apa kan dik.. redha je la

JIVEBUMZ said...

aduka,
mmg sgt cian kt dia..uhuhu

shemmi,
thanxs kak.. segalanya Allah yg tentukan hope saya kuat utk hadapi segalanya..

ieda,
sama la ngn umah kami dia masuk kot pintu depan jugakkkk..uwaaa

ninie,
mmg banyak hikmah yg tersembunyi disebaliknya...

yanizan,
dia tak tau kak..huahua dia dah balik ganu dah :P

cutemiut,
mmg sukar nk hadapi sume tu kak tapi lama2 insyaallah ok jugak laa.. bile dah kool cket.. pelan2 la kan

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site