Tuesday, June 2, 2009

Gara-gara pencuri bedebah!!

Aku tak sempat nak hapdet blog.. sumanya gara-gara pencuri bedebah!! iks geram betui aku.. kemarin masa balik keja aku tengok pintu depan umah aku dah terbukak.. pintu grill pun sama jugak.. aku ingatkan housemate aku dah balik.. kot2 la depa terlupa nak tutup pintu ke kan..

Jenuh aku bagi salam.. tak de plak org yg jawab.. mula aku rasa lain macam.. nasib baik aku berdua ngn ina gebu.. kalo aku sorang2 tobattt aku tak masuk umah!

Mula-mula aku masuk bilik aku dulu.. aku tengok dah jadi macam nie... uwaaaaaaaaaaa

aku menggigil tak tau nak cakap la.. seram sejuk badan aku.. dah sah dah mesti kena masuk pencuri la nie!! habis di sepahnya kain baju aku.. ci****k punya penyamun tarbus! tak da keja lain ka ha???? umah aku yg tak punya harta nie jugak dia mau masuk.. apa pekdahnya????

korang tengok la nie.. dia sepah-sepahkan barang kemas aku yg tak berharga nie!! uwaaaa bukan ada barang mas pong.. aku pakai yg cikai2 ja tu.. habis tunggang langgang dibuatnya..

main campak2 jer barang2 aku tu.. korang nak tau dia curik barang kemas aku.. huhuhu dia amek rantai kaki aku!!! sayang tu wehhhhh

Dia tak tau rantai kaki aku tu ZHULIAN!!! wakakaka padan muka dia! musti dia ingat rantai kaki aku tu emas kan... haha mesti dia dah gadai kat kedai emas kan.. mesti tak laku.. haha kasi gelak sama dia sambil guling2..

aku rasa pc gemoks aku nie kalo boleh pon dia nak angkut sekali.. tapi memandangkan umah aku nie kat tingkat 5 mau patah pinggang dia nak angkut sume.. so dia bukak penutup kain kt pc aku tu.. dia jenguk2 aje kot.. sempat lak dia rembat earphone kesayangan aku tu!!! uwaaaaaa aku beli kat lowyat tu hege rm15 hengget..

Pastu sempat lagikkk dia angkut kad reader aku!! dah la kad reader tu aku cilok adik aku punye.. dia tatau ka aku nie blogger tegar???? !! $$## *& :P nak transfer gamba sume... uwaaaaaaaaaaa

Nasib baik la dia tak rembat tabung syiling aku.. berat jugak tu.. pelik jugak.. agaknya dia pk nk bawak yg ringan je kot...

nie pulak bilik housemate aku yg dia sempat geledah.. sempat jugak la dia rembat beg galas balik kg tu.. apa kejadahnya dia amek beg member aku tu kan?? dalam tu ada buku bank, berus gigi baru, contact lens solution.. apa daaaa habis clear kat dia.. nasib baik member aku sempat kuar kan suar kecik dia dari beg tu.. kalo tak selamat la dekat pencuri tu.. habis kena manderem :P

yang paling mahal dia amek.. LAPTOP DELL member aku punyer!! dah la member aku nie baru je datang 2 malam kat cni.. nak siapkan assignment dia kat cni dengan aku.. tak pasal2 lappy dia kena rembat sekali.. meraung member aku tu! masa aku bawak dia g repot kat pondok polis depan umah aku nie.. jenuh aku nak tenangkan dia.. sampai kan susah polis nak amek keterangan dia..

Korang leh pk tak yg dia amek beg galas member aku tu pastu taruk lappy dalam tu... huhu sadisnya.. bijak gak penyamun tarbus nie kan..huh beg tu kaler oren hitam! saspek la pasni nie sesapa yg galas beg kaler tu! :P

Lepas wat repot kami di suruh ke balai polis seksyen 15 pulak.. kata pegawai polis tu kat sana ada pegawai penyiasat yg akan ke rumah kitorg untuk amek keterangan sume.. tak sangka pulak lepas tu kami di suruh pegi ke IPD Sekyen 11 pulakkk.. uwaaaaa bila nak settle kalo ini macam?? aku pun tak paham laa.. rupanya mcm nie yer prosedur repot pasal kecurian.. agak menyusahkan org awam..huhu



Korang bayangkan la 3 balai polis kami pegi dalam 1 malam.. balai polis yg ke 3 tu baru dapat settle.. baru ada pegawai penyiasat yg nak datang ke rumah kami untuk amek gambar suma.. huhhhh sengsara.. dengan kami yg tak mandi.. masih pakai baju keja nya.. perut lapa... owh dugaan sungguh la..

Masa kat seksyen 11 tu aku salah parking keta.. selamber jer aku g park kat tempat keta polis tu.. konon emergency la kan.. siap kena sound ngn sorang polis pompuan tu suh park keta kat luar.. pastu bila kitorg tanya tempat nak jumpa pegawai penyiasat tu dorang bagi direction macam nak tak nak jer.. member aku sume dah bengang giler.. aku pon.. dorang langsung tak mesra nak layan client cam kitorg nie.. tak sama lansung la ngn slogan dorang.. huh kitorg tanya jawab macam apa jer...huhu

sakitttt atiiii wehhh (sabar jelaaaa)

Kemudian... 4 org pegawai polis follow kami balik ke rumah.. dorang pun masuk la rumah kami yg sepah tu.. malu jugak wehhh habis la rahsia umah sepah kami tu :P

Macam2 la dorang komplen pasal umah kami.. siap nak tolong nak carikan umah lain la apa la... nak no tipon la.. sempat lagi tuuu

dorang amek gambar.. tanya itu tanya ini.. bagi aku semua tu sekadar nak nak amek hati kami.. sekadar menjalankan tanggungjawab.. rasa cam menyesal lak wat repot.. macam tak da benda ja bagi dorang.. mungkin kes kecik kot.. tak pelaa.. bagi dorang mungkin kes kecik tapi bagi kami.. kes nie membuatkan kami fobia nak tido malam.. nak kuar umah g bekerja..

hampir jam 11 malam polis2 tu pon blah.. tak da benda ataupun bukti yg depa dapat.. rasa payah nak dapat balik lappy member aku tu.. tak pela kami sekadar wat repot supaya tak da pape jadik lagi lepas nie.. memandangkan perut sume dah berkeroncong kami sume turun balik.. g cari kedai makan kat bawah.. fuh lega dapat makan..

Lebih kurang jam 12 malam segalanya selesai.. baru la aku dapat mandi sume.. sumanye gara-gara pencuri bedebah tu!!!

Sabar jela kan.. nie sume dugaaannnn cobaaaannnnn dan aku tak pernah sangka nak jadi benda2 macam nie.. siang tadi aku dah panggil cina tukar tombol pintu baru.. sekali ngn pintu bilik aku tu.. aku harap pasni tak da lagi pencuri tu nak pecah masuk umah nie.. nasib baik la dia datang masa kitorg suma tak da kat umah.. buatnya dia datang time tido ke.. tak ke naya..huhuhu takut weyyy orang jahat banyak laaa

erm tu saja la cite aku untuk malam nie.. aku letih sangat nie.. kepala pon sakit malam tadi tak cukup tido teringkatkan si pencuri bedebah tu.. so pada kawan2 sume pastikan keselamatan umah anda suma yer.. jangan lalai!!

k gudnite
zzzzzzzzzzz

28 comments:

eya said...

sedihnye laptop ilang..ibarat nyawe tuh..(bg bloggr tegar).

lps ni dok tgk je sp yg bwk beg oren itam kan,pastu tngkap org tu..n siasat

Aduka said...

oh.. sy trut bersimpati.. sabar ye..

DrSam said...

sedih dan tumpang simpati dengan dugaan yang menimpa. Semoga lebih berhati-hati.

nenekrock said...

ya Allah haii kak
hermmm rumah nak dara pn dia sanggup terjah..xde peri kemanusiaan langsung
xpe kak anggap kali sgn satu dugaan dn ingatan
lepas ni nk kuar rumah bykkan amlkan
"wasawa un alaihim a anzartahul amlam tunziehum layuk minun"

petikan dari surah al-baqarah

ninie said...

Sabar ye ila... bahaya tul la...sian kat kawan tu ilang lappy...nasib korang takde kat umah masa tu takot di apa2 kan pulak maklumlah umah anak dara..moga berhati-hati lepas ni ye...

Shemmi said...

siannya...umah kena masuk..
aduhai..apartment yg ada guard pun x selamat ker?

sabar yer..yg ptg ila selamat..barang hilang leh carik lain...

mknace unlimited said...

banyakkan bersabo

Unknown said...

eya,
tula sian member dah la student g! erm pasni sile tengok beg kaler oren itam tu yer..hihi


aduka,
time kasih yer :)


drSam,
dugaan yg tidak disangka mudah2an Allah melindungi kita sume dpd pencurik durjana tu!


nenekrock,
thanxs elly bg doa tu.. insyaallah akan akak amalkan. Hati2 yer ngn umah elly jugak! sentiasa waspada k


ninie,
nasib baik la tak datang waktu tengah tido ke hapa.. riso la jugak kan.. huhu benda dah jadi nk wat cemana kan? redha je la..

Unknown said...

shemmi,
tula kak.. saya pon tak sangka pencuri tu sanggup naik tingkat 5 semate2 nk rembat barang kitorg.. agak2 nye dah lama dia rikki la tu kan kak? huh

alhamdulillah semuanya selamat kak!


mknace,
terima kasih yer..

abu razeen said...

oklah tu bersyukur je lah, memula tu memang marah, dulu masa abu razeen dok kat flat 19 macam tu jugak, nasib baik tak simpan cash kat rumah, so lepas ni tipsnya jangan simpan cash kat rumah barang emas sumua sekali pakai jangan simpan langsung biar sengat sebelah nak kelek emas, nak simpan jugak zimpan yang zhulian wakakaka!, laptop tu kalau nak tinggal juga tinggalkan kat tempat yang hampir mustahil dicari orang ... belakang langsir, dalam tong beras, dalam mesin basuh (jangan dok lupa bubuh ayaq pulak) dalam oven, kabinet dapuq, bawah lemari zip (jangan dalam lemari) dan akhet sekali pakailah PC desktop macam jibam nescaya pencuri pun malah nak hangkut berat suku tan nak pikoi hahahahah. yang penting bacalah apa yang patut serah pada Allah SWT

yanizan said...

sabo...sabo...cobaan turh!!! buncit la pewot pencurik bedebah tu yea...bedebah tol!!!!

Unknown said...

abu razen,
terima kasih atas idea yg sangat bernas tu! kalo tak de mesin basuh cemana ustaz? tong beras pon kecik..kikiki sorok belakang tilam laaa... haha kalo dia nak amek dia amek jugak la ustaz.. tak bley nak kata apa dah.. oleh itu jgn la beli barang kemas! beli la zhulian saje... kuang 3x


yanizan,
tula buncit perut dia tu! jumpa kat akhirat nanti..huh

Na Shari said...

Akak tumpang simpati...
Takpe la...benda dah jadi...tapi benda yg dh jadi ni la kita kena jadikan pengajaran...

semoga Allh bagi balasan yang setimpal buat pencuri tu..

Yang peliknya, dalam banyak2 umah, kenapa rumah tingkat 5 yg dia pilih...

::ainbutterfly~ said...

mmg tak gune punye pencuri..cari rezeki haram..bek la g keje yg faedah cket..alhamdulillah barang hantaran ain semua selamat..

Unknown said...

Na Shari,
satu pengajaran yg amat bermakna..huhu itu la agaknye pencuri tu nak eksesais la kot.. tu yg sanggup panjat tingkat 5 tu! :p


ainbutterfly,
dia malas keja la tu.. mencuri la kejenye.. pemalas !!%%$#@& geram kan ain..huhu

Luth Textile said...

sian kak..
ada tak pakaian anda hilang ke, apa ke? nasib baik la hilang 1 lappy, kawan luth ilang 5 bijik sekaligus. kaya si pencurik tu..

lain kali letak cctv kak.. adoi.. siannya. pandai dia attack rumah sewa pmpuan..

Unknown said...

luth,
setakat nie akak dah cek tak dela pakaian yg ilang.. syukur laa.. dia sepahkan kain baju akak jer..huhu

ayooo 5 lappy?? gilerrr tu
hurm nak pasang cc tv mane nk korek duit lak dik oi.. cctv kang bahaya tang lain pulak..hiks

CuTeMiUt78 said...

addoooiii... sadis betul kan dik.. kesian ko dik begitu juga ngan kawan ko yg hilang lappy tu.. bedebah punya penyamun.. dlm banyak2 umah..blh plak dia masuk umah korang kan.. ish.. tak guna betul la itu penyamun..

Elena said...

bum..aku ni setakat umah masuk org dah lali dah.dah 2 kali ada aku rasa.pas tu ko cite pasal polis tu.aku rase pun camtu.membuang masa dan tenaga jer.baik takyah report.

Unknown said...

cutemiut,
mmg bedebah punye penyamun tu kak!! geram kan..huh

tak pela kak lappy boleh cari yg penting nyawa..huhu


alina,
la yeke? 2x masuk pencuri?? hebat gak tu..hooo tak sanggup. Erm mmg tak bagus nye layanan dorang.. rase nyesal wat repot pon ade! tapi tak pela pengalaman gak tu.. baru tau cara keja dorang kan..

attyfir said...

lor umah ila dimasuki pencuri..cilakak nya pencuri.kalo nak curi g ar umah kayo ke apa..

kty dulu penah gak kena rompak gini.
gi balai kajang..alhamdullilah layanan yg kty dpt sgt memuaskan ati..siap naik kete ngn polis tu masa nak g umah kty.

Unknown said...

atty,
iye kak? bertuah akak dapa tlayan istimewa kan.. cam kami hampeh jer!! geram la kak ngn polis2 tuuu..huh

mmg cilakak itu pencuri!!!!!

Azlia Sapari said...

tak per2..nasib baik tak der kemalangan jiwa..be take care k.ila..

Unknown said...

azlia,
alhamdulillah segalanya dah settle kalo bleh tak nak la jadik benda2 cam gini lagi.. :)

watie wyyn said...

uishhh bahayanye!mcmana pintu grill pun dia bleh buka??

sian kat kawan tu...takpe la da takde rezeki nak buat camne!

lps ni kena kuatkan langkah keselamatan kat uma tu yerk..

Unknown said...

mummYaeesh,
tula pasal kalo nak mencuri tu macam2 idea dtg kat dia kan..huhu tula sian kat kawan kite.. datang bawak laptop balik ngn tangan kosong.. sabar jela kan

cobaaaannnn

MamaZana Baharum said...

ila, ila dok kat shah alam ke? ishshh... trauma gak bile umah masuk pencurik ni... tp nak gelak jgk bila pencurik tu kena tipu, curik gelang kaki zhulian... hihihi...

Unknown said...

mamazana,
haah sy dok kat shah alam.. mmg fobia la skg nie masih baru kan.. tau tak pe kene tipu ngn kite la tu.. haha padan muka pencurik tu kan!!

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site