Friday, February 13, 2009

Kisah ari khamis

Semalam ari khamis.. balik keja saya singgah kt gerai bege kt depan umah saya nie.. tetiba rasa cam nak makan bege.. malas nak masak sebenarnya.. terus berenti parking kat sebelah gerai bege nie.. nasib tak ramai pelanggan so tak payah nak tunggu lama-lama.. lega.. :D

sambil menunggu bege sambil amek gambo curik2 sambil mulut ramah berborak ngn abg jual bege nih... kekeke

abg bege: adik tak masak ker malam nie? cukup ker makan bege nie?
saya: ala bang cukupla tu saya bukan makan banyak...(hahaha leh caya ker aku tak makan banyak?? :P)
abg bege: adik dok umah bujang ker?
saya: aah bang dok umah bujang..
abg bege: dok serumah brapa org?
saya: erm 4 orang jer bang..
abg bege: owh... patutla suma mesti nak diet tu...
saya: hee yela bang.. malam kitorg jarang masak..
abg bege: nie adik bila nak kawen?? (dengan loghat penang yg pekat)
saya: erm tah la bang.. tak sampai jodoh g kot..hee (senyum malu)
abg bege: tapi kan kawen awal bagus la untuk pompuan.. umur macam hang nie dah seswai kawen..
saya: napa abg cakap camtu? (saya pun pelik napa tetiba abg bege nie cakap cam gini owh.. malu saya)
abg bege: yela org pompuan elok kawen awal.. abg kesian tengok bini abg.. masa mengandung baru-baru nie (isteri abg nie baru jer lahirkan anak 5 bulan yang lepas)
saya: napa ngn bini abg?
abg bege: masa mengandung bini abg ada masalah sket.. anak dalam kandungan dia tu bergerak sampai sakit2 perut bini abg.. anak dalam perut tu memang bijak.. bila abg cakap ngn dia.. dia tak peduli cakap abg.. tapi bila ibu dia cakap dia macam paham ja..
saya: iye? cemana tu bang?
abg bege: abg suh anak dalam perut tu jgn tendang perut ibu dia.. tp dia tak layan tapi bila mak dia cakap.. dan dan tu dia tak tendang.. dia dok diam2.. memang unik betui la kejadian tuhan nie..
saya: iye bang?? hehe baby tu pandai bang sebab dia dok dalam perut mak dia.. ari2 mak dia cakap ngn dia so dia dengaq la cakap mak dia.. (cakap mcm pandai..hehe)
abg bege: itu la pasai..hah apa lagi cepat2 la kawen.. nanti dah ada anak balik keja bleh main ngn anak.. seronok..
saya: eh abg nie ke situ pulak...
abg bege: yela betul la apa abg cakap nie.. macam anak abg tiap2 malam tido buas.. dah la pompuan lak tu.. dia sorang tidoq tengah2 makan space besaq.. kepala dia mesti kt mak dia.. kaki dia mesti kena abg.. kira macam nak sentuh ibu ngh ayah dia la..
saya: iye? memang bijak anak abg tu yer...
abg bege: mudah-mudahan.. nie ha dah siap bege hang.. xsangka lama pulak sembang ngn hang nie..
saya: hehe tula abg la banyak cerita.. ok beli yer bang..
abg bege: ok jual

saya pon cepat2 balik masa tu hari dah senja.. dah maghrib pun.. sambil drive balik tu rasa lawak pulak sembang camtu ngn abg bege tu.. padahal bukannya kenal sangat.. jarang2 beli bege.. hahaha lawak lawak..

nie la gerai bege yg dimaksudkan tu

muka pemalas nak masak.. makan bege pon ok loh.. :p

gambo abg bege adalah rahsia.. ngeh ngeh ngeh

dan paling menarik adalah motto kt gerai abg bege nih!! haha
betui ker nie?? BANYYAK MAKAN BADAN TETAP MENAWAN?? kalo betui nie hari2 saya makan bege nie la jawabnya.. :P

5 comments:

~ceRRy beRRy~ said...

hahaha...
ku tertarik ngan mott0 gerai bege nih..
makan manyak badan ttp menawan..hehehe
cam nk s0h rmi2 cust0mer pompuan dtg beli...heeeee~~~~

atie said...

Bagus!!gerai bege pun ada motto,hehehe. Makan bege je dikkk, bege pun sedapppp..

yanizan said...

oooo...hang rhsiakn gmbo abg beger...ada skandal ekkkk

adenium said...

2 3 hari nih teringin lah burger kat stall nih.... adoiyaii.....

JIVEBUMZ said...

CERRY BERRY: ya memang ramai costumer pompuan datang beli bege kt situ tau.. kalo betul2 kurus xpela kan.. kalo sebaliknya..hihi

ATIE: kalo ari2 makan bege tak larat jugak kak oi..hee

YANIZAN: yer kandal terlarang ar kak..kekeke

ADENIUM: meh cni kang saya bawak g gerai tu.. sedap bege die..hihi

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site