Saturday, February 7, 2009

Akad nikah pengantin Banting

Malam tadi Ain haousemate saya ajak kitorg serumah ikut dia ke rumah tunang nye si Anas.. ada majlis akad nikah kakaknye si Anas.. memandangkan sekarang nie kitorg dah malas nak masak kt umah pada malam hari.. maka terpaksalah weols ikut si Ain nie..(nak makan nye pasal..hihi tapi memang nk pegi pon bukan terpaksa tau!) umah nye si Anas xdela jauh sangat.. Kt kg jenjarum.. ala area Banting nun..

Weols gerak lebih kurang kui 9 malam guna jalan dalam.. jalan kg la maknanye.. idak la sebok sangat jalan tu.. keta pun tak banyak so cepat la sampai..

sesampainya weols majlis akad nikah baru nak bermula.. so sempatla kami melihat peristiwa bersejarah antara kakak si Anas dan pasangan nya.. sori yer saya tak ingat sapa ke nama penganti pompuan n laki nie.. gpon saya xkenal sangat ngn dorang nie.. hanya temankan si Ain sebab dia malu-malu..hihih

semasa menunggu saat2 manis dorang di ijabkabulkan.. amek2 la gambo dulu ek.. saya dan juga Ain.. tunangan si Anas tau! dah tak boleh kaco nie yer uols..

dan juga housemate saya yg lain iaitu ina gebu dan zai

masa acara nie berlangsung weols terpaksa menjenguk2 je dari ruang tengah umah.. tak kan nak dok kat ruang tamu tu kan.. weols nie dah la tak kenal dorang.. dorang lagi tak kenal weols..haha

part yg paling siok... :P hehe gatai

dan seterusnya pengantin lelaki pakaikan rantai emas ke tangan isterinya.. wooo best nie..

haa nie sume-sume nie adalah housemate saya k.. weols duduk berempat aje tau

lepas dah abes acara akad nikah tu.. sebenarnya perut saya dah tak tertahan2 lagi.. bila si Ain ajak makan jer terus saya setuju.. walaupon si Ain agak malu2 nak amek makanan kt depan umah tu.. saya ngn selumber nye pegi dulu.. bila saya pegi baru ada dorang nie mengekor kat blakang..hihih

sebelum makan meh snap dulu gambo kanopi dorang nie.. sungguh cantekkk.. memang menarik owh.. gabungan wane pink + putih nie.. tp nasib baik la bukan wane idaman saya nie.. tp harus dipuji.. memang kelas gitu!! terpukau mata saya melihat kanopi dorang nie.. risik punye risik pada si Anas.. rupa-rupanya nie kanopi baru.. cis patutla cantekk semacam dorang pelanggan pertama untuk tokei kanopi yg baru nk mula bisnes nie.. patutlaaa..

tgk tu cantek kan?? saya dah mula berangan nie...lalala

lepas dah ciap weols masuk balik ke dalam umah.. nak jumpa pengantin nk salam2 pastu nak balik le.. tengok la tu saya berkenan betul ngn pelamin dorang nie.. nampak simple sangat tapi menarik!! kayu yg dorang pakai untuk jadikan tiang tu kayu biasa aje.. macam kayu rumah papan org dulu-dulu..

bila saya dah tertarik harusla saya amek berkat.. haha amek gambo saya kt cni.. mana tau bleh wat contoh pelamin angan ku ka...lalala

mengabadikan kenangan bersama pengantin baru.. so nice..wane pink..:D

close up wajah pengantin baru..mestila berseri-seri kan dah selamat menjadi isteri..

saya cam besa nak interprem sekali..hohoho jgn jeles..

8 comments:

eliza said...

seronoknya kawen..:)

Hayati said...

wahh..kenduri kawinnye bile 2, ish..cantik2,akak kawin nti uat cmnie lew...hehehe.

Erieq said...

wahh.,bile nak tengok gamba u di sarungkan cin cin or rantai emas plak yer huhuhu..,

JIVEBUMZ said...

HAI ELIZA: sonok ek kawen?? haha jom jom kawen kawen

HAI HAYATI: kenduri kawennye esok ahad 8/2/09.. yes nanti akak wat yo..

doa-doa la copek2..fuhhh

HAI ERIEQ: haha berkat doa anda sekalian maka tidak lama lagi lah tu..lalala

shiemz said...

Wah, tahniah utk kawan awk.. bila nak kawen tue? hehe... tuannyer blog pun manis jerk orgnyer... thanks masuk my blog...

JIVEBUMZ said...

HAI SHIEMZ: ya tahniah untuk mereka kan..hihi time kasih yer.. ala saya ada masa sume blog nak jengah..:P

[yAN!e][pUTraJAya] said...

waaaaaaaaaaaah kak...
best kan pi kenduri kawin
ambik berkat

he he he

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

JIVEBUMZ said...

HAI YANIE: haha clalu sangat amek berkat nih..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site