Tuesday, October 14, 2014

Vitamin B-Complex untuk kurangkan stress


 Assalammualaikum wbt & salam ceria!

Dalam hidup nie tipu lah kan kalau kata tak stress.. kat ofis kita stress kat rumah apatah lagi… dengan anak-anaknya buat hal… tapi kita sebagai ibu bapa tak kan nak marah anak pulak.. jadi kena lah buat sesuatu untuk cuba kurangkan marah tu kalau boleh! 

Apa punca marah? Yer marah berpunca daripada stress. Jika kita tidak ingin stress kita hendaklah berbuat sesuatu dari sekarang.




Cari supplemen yang bersesuaian! Apa supplimen yang boleh mengurangkan stress??? Baiklah meh nak cerita sket na… B Complex Shaklee adalah satu-satunya vitamin yang boleh mengurangkan stress. Ini kerana B complex mengandungi 8 vitamin B iaitu :-



        Vitamin B1 – vitamin ini dapat mengurangkan kelesuan, keresahan serta mempertingkatkan kecerdasan mental. Ianya turut melancarkan peredaran darah, meningkatkan stamina badan serta menyihatkan sistem pencernaan dan memperbaiki metabolisma.

    Vitamin B2 – Vitamin ini sesuai untuk mengurangkan keletihan mata, katarak, jangkitan lidah serta membantu mengaktifkan vitamin B6 dan asid folik.

-        Vitamin B3 – Vitamin ini mengurangkan pengaliran kolestrol di dalam darah, memperbaiki kesihatan kulit, rambut serta sistem pencernaan dan mengelakkan depresi.

         Vitamin B5 – Sesuai untuk mengurangkan stress fizikal dan mental dan membantu mengurangkan penuaan pramatang.
 
      Vitamin B6 – Ianya penting dalam proses asid amino, mengawal serotonin di dalam otak iaitu ketidakseimbangan menyebabkan depresi. Mengurangkan senggugut, menenangkan emosi sera mengurangkan kekejangan otot .

        Vitamin B12– Ianya meningkatkan selera makan, memperbaiki tindak balas saraf, mengelakkan anemia, keletihan baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus dan keupayaan seksual.

      100% Biotin – Membantu b complex menjadi lebih efektif, mengurangkan rabun, rambut beruban, eczema dan keradangan kulit.

   Asid Folik –  Baik untuk kesihatan fetus dimana kurang risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, stress, ulser mulut dan sebagainya.



Ok tu adalah serba sedikit penerangan ringkas berkenaan vitamin yang terkandung di dalam vitamin B complex. Apa yang istimewa ialah vitamin B adalah vitamin yang larut air. Oleh kerana itu sebarang lebihan akan terus disingkirkan melalui air kencing kita yang berwarna kekuningan sekiranya mengambil vitamin B. Sekiranya tidak berwarna kekuningan itu tandanya anda telah kekurangan vitamin B. Tetapi jika berlebihan pula tidak bagus sebab ianya akan memberi bebanan lebih kepada buah pinggang kita. Jangan risau Shaklee sentiasa memastikan produk mereka selamat dan seimbang dengan melakukan 83,000 ujian kualiti setiap tahun.

Disamping untuk mengelakkan stress vitamin B Complex nie adalah antara gabungan vitamin kecantikan yang menjadi kegilaan ramai. Ianya mengandungi 120 tablet, dan sangat sesuai diambil bagi menambah berat badan dan menurunkan berat badan mengikut cara pengambilan tersendiri. Hanya sebiji sehari sahaja dengan tambahan asid folik dapat memenuhi keperluan nutrisi  tubuh anda.



Ila kamilah 
HP: 012-5417451
Shaklee ID : 951481
emel: ilaizat@gmail.com 

2 comments:

Unknown said...

salam...ooo baru tau b-com ni leh bg hilang stress...pasni kene start guna la sbb slama ni sy try vit-E dan vit c je..b- com blm pernah...thanks info

Unknown said...

najwa,
ahaaa sila tambah b complex baru serasi bersama gitu hee

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site