Monday, October 13, 2014

Kurus cara sihat

Assalamualaikum & salam ceria!


Monday bluess yer korang! mentang2 isnin...saya pon sama liat nak bangun pagi tadi tau...sejuk pulak tu ghasa nak sambung tido jer haha.

Baiklah pagi nie saya nak kongsi tips skit. Korang nak kurus cara sihat tak? Mesti ramai yang  nak kan? senang aje... 

1. Kurangkan makan nasi. Ambil nasi dalam kuantiti yang sedikit sahaja lebih elok amek sesenduk dan jangan nak menambah tambah hehe.

2. Lebihkan protein. Kalau mampu makan lauk pauk aje. Ada sorang kawan saya nie lah kan... lelaki... dia asal makan je memang amek lauk jer. Nasi memang tak sentuh kecuali teringin sangat. Memang nampak badan dia susut. 

3. Makan sayuran hijau. Korang yang nak kurus jangan skip makan sayur pulak. Sayuran hijau nie sangat bagus untuk diet kita. Teringat zaman berpantang cuma amek sayur sawi setiap hari memang boleh kurus! Mana tak kurus makan sayur air jer... minyak semua tarak!

4. Minum secukup air. Air memang tak boleh dipisahkan dengan saya.  Sehari wajib 2.5 liter dekat opis dekat rumah lagi berapa liter ntah... rasa lebih 3 liter saya telan hehe. Air kosong yer jangan nak air manis/berkarbonat tuh. 

5. Ambil suppliment. Macam saya amalkan lecithin dan herbalax. Memang thorbaikkkk! Tapi saya bukan nak cerita pasal saya nak kurus tau! Haa nie nak cerita pasal customer saya yang dah kurus dengan Set Kurus Shaklee. Weee mesti teruja kan!


Berjaya kurus dalam tempoh 4 bulan yahuuuu!

Ok begini... customer saya nie ambil set kurus sebab nak kawin. Jadi bila nak kawin dia punya "push factor" tu mesti lain macam skit kan. Semangat dia double triple  membara gitu. Pada awalnya dia cuma amek Alfalfa dan lecithin. Bulan seterusnya baru amek ESP dengan pengambilan ketiga-tiga vitamin tersebut secara konsisten akhirnya telah membuahkan hasil. 

Mulanya dia pon give up... sebab tu amek skip2... saya nasihatkan dia amek secara konsisten cuba jangan skip..akhirnyaaaa tengok dah berjaya pon... bukan susah pon nak kurus ye tak? paling penting korang buat la senaman skit. Jogging keliling rumah ker... naik tangga turun tangga opis ker... buat poco2 dekat rumah ker haaa asalkan keluar peluh gitu. Inshaa Allah semua orang boleh kurus dengan sihat. Suppliment hanya membantu mempercepatkan impian anda untuk kurus selebihnya adalah usaha dan percaya.

Nak baca lebih testimoni sila lihat dibawah....




Ramai yang yakin dengan produk shaklee sebab ianya sangat selamat, berkesan dan dijamin halal. Jadi anda tak perlu rasa was-was atau risau kerana semua produk shaklee mendapat kelulusan daripada JAKIM.

Hubungi saya jika berminat...
ESP  PROMO! ESP PROMO! ESP PROMO!

ila kamilah
012 5417451
jivebumz@yahoo.com




3 comments:

Unknown said...

betul2.. kalau kurangkan makan nasik mmg berkesan.. tengah mencuba skrg. hehe

peminatvitamin said...

tips yang muda hdan senang untuk diamalkan..

jom jenjalan ke blog saya : peminatvitamin.blogspot.com

Unknown said...

cheq pun amalkan pengambilan supplement tu! herblax dgn lecithin,, memang terbaikkkkk!!

bakar lemak dengan mudah

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site