Friday, October 17, 2014

Bila beranak kembar

Assalamualaikum semua!
Sambil lepak melayan anak teringat entry malam nie tak siap lagi...haishhh tak boleh jadi nie mesti updated blog juga walau apa terjadi :)
Beranak kembar?  idak ler bukan saya! tapi saya ada anak rapat selang setahun. Si kakak bernama esya umur 3 tahun manakala si adik bernama sara umur 2 tahun. Tengah melasak dua2 nie maklumlah sel-sel otak sedang bergabung.
Kenapa saya kata depa nie kembar? sebab kalau beli apa2 mesti nak sama. Contohnya baju. Kalau beli untuk kakak untuk adik mesti kena sama. Kalau idak maka riuh rendahlah rumah saya  dengan suara tangis mereka. Si kakak lah paling nyaring kalau nangis. Adik boleh tahan lagi. Adik selalu buli kakak. Bila kakak menyerah kalah nangis tak henti. Adik laa paling win haha suka benor dia menyakat kakak dia yang kuat nangis tu.
Haa lagi persamaan kembar saya nie kalau sorang "membuang" sorang lagi pun turut sama. Biasanya lepas balik daripada umah pengasuh depa. Sorang nak mandi sorang lagi pon nak sibuk juga. Oh letih jugak ler mama dia nie kekadang tu. Layankan ajelah... sementara nak besar. Nanti dah besar panjang mesti akan rindu-rinduan pulak saat begini kan haha.
Kadang2 saya mengaku agak kurang sabar melayan karenah mereka berdua. Tangan nie ringan aje tau cubit. Haishhh menduga iman betul. Sabar jelah kan. Semua orang lalui pengalaman sama bila dah beranak pinak nie. Bila marah cepat2 ingat Allah...istighfar cecepat... Astagfirullah halazimmmm... marah tu kan sahabat syaiton...
Apapun saya sayang anak2 saya... anak2 syurga saya penguat semangat saya untuk meneruskan bisnes shaklee saya demi mereka. Semoga saya akan berjaya suatu hari nanti.. walau cepat atau lambat hanya DIA yang mengetahui...
Inshaa Allah...

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site