Wednesday, February 24, 2010

Pertama kali menjejakkan kaki ke ILDAS

Salam uols...

Rindu kat blog... rindu kat uols jugekkkk

Ok moh sini dengo citer aku... kisah hari ahad lepas.. kan dah bagitau kat uols dalam n3 yang lepas aku nak mengajar kat ILDAS tu kan.. so hari ahad tu aku pon gerak lah ke sana.. lebih kurang jam 3 petang jugak la geraknya..

Sebenarnya aku tak pernah drive pergi sana sorang2.. ini adalah kali pertama.. so hari jumaat tu aku dah google map ke ILDAS siap2 kat tenet.. siap print bagai... supaya tak sosat...

Daripada umah aku melalui opis.. coz opis aku kan kat sek 5.. aku nak masuk highway yg kat bukit raja tu.. ala kat area jusco tulah.. tapi tah cemana asyik pusing2 kat seksyen 7 tu tak jumpa2 jalan menghala ke meru, klang tu sume... hadoiiii pening loh...

Aku terpaksa berenti kat tepi jalan sebelah tasik seksyen 7 tu dan kol aril.. aril nie opismate aku.. dia lah orang yang tolong guide kan aku sampai ler aku berjaya masuk tol lebuhraya utara klang tu... huhuhuh mekasih yer aril help me!


bila dah masuk highway.. fuhhhh legaaaaa tarik napas panjang...

Perjalanan ke sabak bernam mengambil masa selama 3 jam... jalannya masya Allah... korang yang selalu ulang alik ke sana tau la yer... cam aku balik kg guna highway utara selatan so jalan memang konpem elok la.. kalo jalan ke sabak nun.. huuuuuu sendiri mau ingatlah..


Akhirnya sampai jua aku ke tempat yang dituju.. yang selama ini ku nanti2...

jauh nun di sana di tengah kawasan lapang.. aku nampak signbord ILDAS.... time tu punye la sukaaa... yeahhhh dah sampai!

Amek kunci kat pak guard.. pak guard tunjukkan umah nie.. tu ha umah yang atas tu..

ewah siap parking keta kat bawah umah g.. tak payah jauh2 menapak nak angkat beg sume..

Teruja gak nak masuk umah nie sorang2.. sekali masuk.. perghhhh nie umah penginapan aku ker???? cam tak cayo... besarrrr punya 3 bilik tido la uols!

melalui ruang tamu... pandangan dari pintu depan..

dapur yang luas.. meja makan.. peti ais.. singki sume complete!

memang aku tak duduk langsung kat dapur nie.. tak sempat lah.. g pon makan sume di sediakan kat kantin.. mana de masa nak dok lepak2 kat dapur nie.. sorang2 plak tu memang idak ler :P

Iron sume dorang dah sediakan.. tak payah bawak iron sendiri loh


ruang tamu yang selesa... port nie yang paling aku suka.. sampai2 aje aku landing kat sofa tu dulu.. rehat2 sambil carik line berukband.... hiii tapi line dia hampes!! lembap gilerr huhuhu sedey betul lah..


bilik aku pulak... uiiii bestnya siap ada aircond lagik... sedap lah tido kat sana 2 malam dalam kesejukan weh.. hihihi

bilik beso.. umah beso.. alhamdulillah aku berpeluang mengajar kat situ.. kalo idak tak merasa lah aku dok umah besar tu sorang2 kan.. hahaha

puas ambik gambo sume aku rehat sorang2 kat ruang tamu tu sambil makan bege ayam spesel beli kat gerai tak jauh ngan ildas.. waktu nak dekat sampai ildas sempat aku berenti jap kat situ tapau makanan.. lapo beb! jauh drive bertambah lapo ler perut den nie haa..


ingatkan tak best la duduk sorang2 kat situ tapi rupa2nya best sangat... entah bila dapat pegi lagi kan..

tetiba rasa rindu kat ildas.. apekah???

10 comments:

attyfir said...

len kali g leh bawa sanak sedara nie..ekekeke.cantik umah nya ..

Unknown said...

atty,
kalo tau dapat umah sebesar nie satu kg saya angkut tau kak ty! hahahaha

Chilabaey's Spot 2 said...

Wah dah jadi cikgu blog sekarang ni.... Bila boleh ajar say pulak....??? :)

pRincESs_N said...

besa gilerr sis uma penginapan tu..klo bwk family msti syok...hohooh..amek kesempatan..

Muhammad Yusof said...

sian kau..kalau kau nak tau ildas tu blakang umah aku jer...kalau kau nak dok kat umah aku kat kg pun boleh tp dah semak samun la takde saper dok...hantu pun tak berani nak dok kat situ...hehehe...

Unknown said...

chilabaey's,
nak belajar ker? hahahaha saya nie bukannya pandai pon memandai2 aje hikhikhik

Unknown said...

princess_N,
family jauh nak wat cemana terpaksa pegi sorang2 uwaaa.. kalo ada suami bleh bawak suami kan? ehehehe gatai :P

Unknown said...

Muhammad Yusof,
oyeke? tak per lah terima kasih.. dok umah penginapan kat ildas nie dah cukup terbaekkk lah hihihi

Unknown said...

Asslamualaikum.

Terjumpa blog ni yg bercerita tentang ILDAS. Anyway jutaan terima kasih atas komitmen puan menjadi penceramah di sini. Terima kasih juga atas komen positif yg puan berikan. InsyaAllah jika ada peluang, pasti akan sampai juga ke sini..


Ikhlas dari,
Librarian ILDAS.

Unknown said...

lyly yana,
Waalaikumusalam, hai sama-sama.. rindu kenangan masa tu.. masa tu bujang lagi boleh lah pegi skg dah beranak 2 huii tak delah kot dapat tido sana lagi huhu

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site