Friday, February 5, 2010

Hai obat hai obat

Dah 4 ari aku menahan sakit mulut weh.. tak tau nak cakap sakit tu cemana rupanya sebab aku cuba tengok menggunakan cermin... tak nampak! jauh ke dalam nun.. cuma apa yang aku dapat rasakan yang lidah aku sudah terluka..hukhukhuk

bermula hari selasa lepas aku cam rasa pelik sangat sebab bile nak makan aje rasa sakit tak bleh nak kunyahhh.. ingatkan nak tumbuh gigi lagi ke hapa.. tapi rasa cam lain jer... yelah sebab aku tak bleh nampak cemana rupa luka tu kan.. hurmmm

selama 3 hari aku makan dalam keadaan yang ala kadar.. makan waktu siang saje.. bila malam aku hanya mampu minum air aje.. tu pon air susu.. air milo lagi terasa peritnya.. so petang semalam balik daripada opis aku singgah jap kat kedai runcit depan rumah sewa aku tu.. tanya2 kat tokei cina tu ada tak ubat yang boleh hilangkan sakit mulut.. dia cakap ada.. terus aku angkat ini obat...

obat watermelon... obat cina la uols.. aku belasah aje asalkan baikkk dan aku boleh makan macam biasa balik..

seksa tau bile tak boleh nak makan.. perut pun lapar.. bila nak tido aje perut mula tak senang.. asyik berbunyikkkk krok krek krok.. tapi bleh plak tido cam biasa..haaahaa

malam tadi aku sapu ubat nie kat celah2 lidah yang terasa sakit tu... alhamdulillah pagi tadi aku dah boleh makan nasik lemak... hureyyyy

penderitaan aku sudah berakhir.. sukanya... lepas nie aku dah boleh makan macam biasa balik...

bila jadi camni baru aku teringat.. ada hikmah di sebaliknya... selagi boleh makan ko makan lah apa saja sekalipun.. bila Allah uji dengan sakit yang sedemikian barulah kita dapat rasa.. ruginya tak makan banyak2 time sihat dulu... hihihihi

sekian saja berita terkini daripada aku..

petang nie ada kelas aerobik kat kompleks pkns.. jom uols join sekaki! :P


adios

5 comments:

ChiLaBaey's said...

Kesian JIVEBUMZ, nasib baik ada Hai Obat Hai Obat, Mari Beli Obat... Kalau tak kurus dia ni.... :)

:: p R i n c E s S _ N :: said...

mujarab ekk....psni ley r carikk....huhuhuu

JIVEBUMZ said...

chilabaaey's,
haaa tula sekarang nie dah rasa slim cket ar muahahaha *perasan lalalalalala

princess_N,
alhamdulillah ok la dah buleh makan nasik kire ok lah hahahaha

kojah said...

npe kak?sape lalat tu??

*lmbt sy nih...huhu

JIVEBUMZ said...

kojah,
lalat itu adalah.... seekor lalat hihihi

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site