Thursday, October 23, 2008

Puasa ganti day 2

Syukur alhamdulillah dah 2 ari saya berpuasa.. dan 2 ari jugak la menanggung azab nengok kawan2 opis nie g makan.. terasa sedikit kelainan la kan kalo puasa bkn dalam bulan puasa nie.. manyak lapar oooo... tp segala-galanya dapat ditempuhi dengan sabar.. cayalah

Balik keje kemarin terus terjah pasar mini ibu.. planning mulanya nk masak "Ayam masak kicap" tp bila sampai aje kt cna trus nampak sotong.. terasa tekak nk makan sambal sotong.. so trus la beli sotong 4 ekor aje.. ngn sayur2 sket.. nk masak la kononnye..haha

sotong

anak sapa la yg rajin nie?? :p

dah ciap sup sayo campur..

sambal sotong begitu menyelerakan.. kalo tgk time ngh lapar nie mmg la sedap teramat.. tp mmg rasanye pon sedap ok..

air harusla se jag.. saya ngn mektie mentang2 la dua orang je puasa.. belasah sampai se jag yer

masak lemak ikan keli (sedara ikan keli yg terlepas kt dalam baldi tuh >> entry kt bawah yer) nie menu buka puasa kemarin nya ye tp masih elok lagi bleh makan lagi tau

fuyooo..cayalah ila.. manyak nye makanan ku.. tp utk pengetahuan uols bkn saya yg masak k.. ina gebu yg masak.. dah dia offer diri nak masak kan so saya terima aje.. saya tukang potong2 dan sediakan apa yang patut jer.. :D thanxs na.. sok ape menu kite yer?? lalala

8 comments:

honeysour's blog said...

sedapnyer kak ila..

adeiiii...terliur palak rasernyer....

dah lama tak dtg umah kak ila kan...

JIVEBUMZ said...

tula bila nk datang umah nie? dah nk abes raya dah tau!! eheh

masviona said...

terliur lah plak tgk sambal sotong tuh..dah lama je rasanya tak pekena sambal sotong camni.



komen xde kene mengena nih...jivebumz

tetiba je saya mcm teringat...saya rasa mcm kenal lah plak jive nih...tp kat mana ek????adakah aku sedang bermimpi???

Tachi said...

dah ku agak..bkn ko yang masak ila!!!
hahahahah!!!!

JIVEBUMZ said...

ape lagiks kasi wat yer sambal sotong tuh yer..

aik kenal ke?? kat mane yer? tah2 penah serempak kt mane2..hehe

mohd hafiz said...

erkk macam masak kat kedai aje masak lomak ikan keli tu he he....

JIVEBUMZ said...

aik baik cket.. ina gebu masak tau..ehehe

Ishak said...

Nama pasar kat Sarawak tu PASAR TAMU

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site