Wednesday, October 22, 2008

Haiwan peliharaan housemate ku

Wah tajuk macam best..hehe nk gelak rasa.. kejadian berlaku lebih kureng jam 1.30 pagi tadi.. berlaku satu insiden yg begitu menakutkan.. ala ala serrrraaam gitu..haha aik seram seram bleh gelak g ker.. kekeke

Terdengar bunyi dari arah dapur..berdengus.. sambil tuh terdengar jugak bunyi sesuatu sedang crawling crawling di atas lantai.. bunyi tu begitu menakutkan dua orang kawan saya yg tengah sedap lena di ulit mimpi.. dorang nie tido kt ruang tamu k..

Bayangkan uols ek.. tiba-tiba mektie yg sedap tido terbangun dan trus terduduk dia fokus2 di dalam gelap dalam suram tiba-tiba... kelihatan sesuatu berwarna biru bergerak2..
"eh itu mcm tudung saji jer" kata mektie
"macam mana bleh bergerak??" pelik tuh conpius conpius..

Lalu mektie menjengah..
"eh ape itam2 nie?" Lalu dia pon membuka tudung saji dengan penuh suspen..
Tiba-tiba.. hush..hush..
"bunyi ape tuh" kata mektie
Dengan penuh suspennya.. setelah di buka..
"eh binatang nie cemana leh ade kt cni? sebab dia xda kaki xda sayap cemana leh ada kt cni??" kata mektie

nie dia tudung saji yang weols selalu guna nk tudung benda makan yg x abes yer.. iklan kojap yer..hiks

>> sambung balik yer uols..

Kelihatan haiwan tersebut sedang memandang tajam ke arah mektie sambil menggerakkan misainya.. ke atas ke bawah kerana mektie telah menggangu konsentrasinya.. Mektie terkejut lalu melepaskan tudung saji tersebut.. lepas tuh ape lagi duduk la haiwan tersebut di bawah tudung saji sampi la pagi..atau lebih tepat lagi sampai tuan punya haiwan tuh bangun.. haha mektie penakut..

mase tuh saya dah siap2 nk turun g keje.. heran gak tengok minah nie bangun awal.. selalunye saya nk g koje dia ngh sedap2 tido xhengat.. rupe2nye ada ikan keli bawah tudung saji.. dan yg lebih membanggakan ikan tuh idup lagi dan segar bugar ber exersice kt dalam tuh..hahaha weols sume xnak pegang.. takut + geli..

tp dengan penuh slumbernye tuan punye ikan tuh mengangkat ikan tuh masuk dalam baldi kt bawah singki dapur weols.. nasib la tuan punye ikan dah mangun.. dan ikan tuh pon tersenyum girang.. maklum ar dapat air balik.. kelakar giler.. sampai saya terlupa nk snap gambo ikan tuh dalam tudung saji.. clalu tgk ikan dah mati tp kali nie tgk ikan idup dalam tuh..wakakaka masa turun tangga tuh baru teringat rasa nk naik balik tp dah lewat time tuh..xpela uls bayangkan jela ek!!

Nie rupe ikan keli kepunyaan ina gebu..kalo uols perasaan yg clalu ade dlm entry saya g PARAM time bulan pose tu la dia..

Ape kejadahnye simpan ikan dalam baldi? Ok kalo uols nk tau ikan nie dapat mase dia ngn bf die g mancing.. ikan nie plak amatla agresif dan kami pon xberani nk sembelih die.. so tgu dia sakit2 sket dah xlarat nk lawan baru weols siang.. lagi 3 ekor dah selamat wat masak lomak cili padi..
Fuh sedap terangkat..tambah manyak kali.. hehe

Diceritakan kembali oleh mektie
Citer nie di olah dan di tokok tambah oleh saya..haha

3 comments:

Hayati said...

aikk..bile ms lak suka ikan keli nie...confius2

honeysour's blog said...

hahahah..kak ila tak suka makan ikan keli ker...
ahaks..

oooo..baru nana tau...

JIVEBUMZ said...

kak ila makan tp kureng cket..hee
tp makan jugakla.. nie kak ina dah masak harus la makan kan coz kak ina masak sedap + best g tau!! hihihi

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site