Wednesday, October 29, 2008

Gerai kuih-muih

Bagi setiap daerah di negeri selangor di wajibkan membawa kuih muih untuk di hidangkan pada hari jamuan nie.. so nampak banyak la sket juadahnye kalo dah ade 11 daerah yg bawak kan..

Ops lupa nk btau sy keje gomen mar.. kt mahkamah tuttt.. yg mana tau mmg pandai la.. hiks so so setiap daerah mewakili pejabat masing2.. dan tugas saya dan kawan2 yg lain adalah menerima kuih muih tersebut dan menghidangkannya ke dalam pinggan.. :D

Antara kuih muih yg sempat saya snap:-

Roti jala cicah ngn kuah kari.. kuah kari terlupa nk snap.. saya suka roti jala tau.. :P

Ketayap

Tapai pulut itam.. tp saya suka yg pulut putih tu..

Karipap

Sebenarnya ada lagi kuih2 yg lain tp itu je yg saya nk tunjuk kt cni.. kang kempunan lak uols xpon uols mintak resepi mati lew saya nk kasi satu satu.. hiks..

dan weols juga ade sediakan buah-buahan tempatan...

Tembikai

Longan

Rambutan

Nie geng saya kt khemah kuih muih..

tadaaa.. menarik x uols nengok?? ada rasa nk makan x?? huhu saya posa arinie kene tahan nafsu lor..

dan jugak menu utama di meja VIP nie yg sempat saya snap.. banyak kan.. ada banyak khemah tau so sape yg x datang open house nie amatla rugi + rugi = RUGI haha...

Sambil mengisi kuih ke dalam pinggan sambil menyumbat ke dalam perut.. hiks.. kenyang giler2 la saya kemarin.. balik tu siap tapau lagi.. iks iks sungguh xmalu nya..

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site