Monday, October 27, 2008

Preparation for open house

Malam khamis lepas saya bersama ina gebu bergegas ke umah kak ju.. lebih kurang lepas isyak weols gerak.. kak ju dah call saya tadi dia dah siap2 beli ayam pencen dan barang2 untuk persiapan open house hari sabtu nanti.. sampai aje weols kat umah kak ju bermula lah operasi weols buat apa yg patut.. saya ditugaskan untuk membasuh ayam penceh "ceh agak2 muka aku macam ayam pencen ker??" huh.. dengan ikhlasnye saya wat tau... :P

Ina gebu lak kene wat kuah kacang manakala mektie yg datang lambat cket dpd weols kene buang kulit kacang yg telah di goreng tuh bersama ngn anak2 dara akak saya si fatin n farah.. sume nye gigih wat keje masing2 tau.. (tp xsemua saya amek gambar yg mana sompat jela yer)

nie plak ina gebu ngh ciapkan bahan2 nya utk masak kuah kacang

goreng kacang.. ina gebu yg uruskan masa nie saya dok basuh ayam2 tu sampai lengguh2 la pinggang nie.. adoyaiiii..

mmg si ina gebu nie terror masak.. uols suh la dia masak apepon pastinya tak menghampakan uols sume.. haha "na aku promote ko baik punyo nie!!"

tengah dok tunggu kuah kacang pecah minyak tetiba gas pulak abes... sudah... nasib mektie boleh di harap.. masa tu dah kui 11.30 malam mmg bernasib baik la weols kan.. kedai runcit kt area umah nie bukak lagi.. so saya mintak tolong mektie g suh abg kt kedai runcit tuh antar gas.. dan akhirnya mektie pon naik balik umah akak saya kt tingkat 5 tu semata2 nk tunjuk umah kt abg gas tu dia tatau umah.. sian mektie.. ponat dia kan.. dah la umah sewa weols pon kt tingkat 5 jugak.. 10 tingkat la ko trun naik.. xpe xpe exersice time.. :P

keadaan dapur yg agak berselerak ngn bahan masak sume..

kasi can la ina gebu berangan posing..

agak kelam kabut cket la kan meja makan nie.. haha lantak la tuan umah xkisah weols wat keje sepah2 nie..

masa untuk mencarik2 isi ayam pencen.. nie la keje yg paling leceh dan lambat tau.. sampai tersenguk2 la wat benda alah nie.. tp utk open house punya pasal sanggup saya, ina gebu dan kak ju bersengkang mata..

Sambil memasak sambil berposing..

dah nak siap kuah kacang nie..weols berdua cepat2 mengemas dapur kak ju.. lebih kurang kui 1.00 pagi weols cepat2 balik umah weols.. dah tgh malam dar esok nk keje lagi.. huui ngantuk sangat time nie.. esok nak bangun awaiii..

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site