Friday, December 12, 2014

Suka sangat ostematrik nie sebab dia ubat lawas saya!

Assalammualaikum wbt semua!

Salam jumaat yang penuh barokah... gembiranya saya nak share dengan korang pembaca setia blog jivebumz nie...

Ceritanya begini... dulu setelah melahirkan anak sulung saya mengalami masalah susah nak membuang air besar. Kena tunggu laamaaaa sangat baru dapat keluar... tu pon jenuh baq hang! sampai saya terpaksa makan buah oren. Berbakul-bakul jugak la oren yang saya kena telan (ini tipu hehe). Idok ler berbakul tapi banyak jugak laa sebab sembelit punya pasal kan... tapi setelah saya kenal dengan satu jenis supplemen nie terus selesai masalah sembeli saya tu..

Haaa nak tau apa dia??? nindia...

bagus untuk sembelit

Ostematrik namanya... alhamdulillah sepanjang 3 tahun saya mengenali ostematrik nie daripada anak pertama sampai laa nie masalah sembelit saya selesai... rugi tak kenal lebih awal tau! sebenarnya ostematrik nie baik sangat untuk tulang dan gigi terutamanya itu ibu mengandung. Ostematrik bukan hanya sekadar membekalkan kalsium sahaja tetapi terdapat Vitamin D yang amat diperlukan oleh tubuh kita bagi membina tulang temulang.

Antara khasiat yang kita perolehi apabila mengamalkan ostematrik secara konsisten ialah:-


- Tekanan darah berada ditahap normal
- Melancarkan saraf
- Memberi mood yang baik
- Gigi dan tulang menjadi kuat

Jika kekurangan kalsium, kesannya:-


- Kaki dan tangan selalu rasa kebas2
- Sering sakit pinggang
- Selalu murung
- Selalu rasa nak marah
- Rasa kejang / simpul biawak

Sebab itulah digalakkan ibu mengandung dan ibu menyusu mengambil ostematrik. Salah satu sebabnya dapat mengelakkan rasa kejang / simpul biawak. Dulu masa saya mengandung kerap sangat mengalami rasa kejang di kaki. Ya Allah sakit betul. Tengah malam terpaksa kejutkan hubby suruh urut. Kalau dia sedar tak apa lah jugak kan.. kalau dia tidur tak sedar... haa urutlah sendiri ko! 

Jika anda mengambil sebiji ostematrik ia bersamaan dengan 80 biji badam. Biasanya saya ambil 4 biji... 2 biji siang dan 2 biji malam. Cer kira berapa biji badam yang saya terpaksa telan? haa banyak kan? saya tak sanggup... baik saya telan ostematrik jer kalo cenggitu hehe.

Ok jika anda rasa anda sangat perlukan ostematrik ayuh jangan tunggu lagi dapatkan segera. Jangan biar diri sakit menangung derita.

Macam mana nak order???

 
Hubungi saya untuk konsultasi percuma,
Ila Kamilah
Shaklee ID : 951481
Call/Msg/WhatsApp/Telegram : 012-5417451
Facebook Page : Jivebumz Vita shop



No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site