Monday, December 22, 2014

Mealshakes bantu Ibu risau anak kurang selera makan

Assalamualaikum wbt semua

Bagi para ibu yang mempunyai anak2 yang kurang selera makan pasti pening kepala memikirkan bagaimana cara nak bagi anak2 suka makan yer dak. At least jamah laa sikit makanan tu daripada tak langsung. 

Yer saya juga mempunyai masalah yang sama. Anak2 kurang selera makan. Puas dipaksa makan namun hanya beberapa suap saja. Kadang tu stress juga saya.memikirkannya. Bawa lauk bekalan anak2 ke rumah pengasuh dipulangnya semula. Nampak sangat lah kan anak2 tak jamah. Sedih tau uols!

Sejak saya kenal shaklee saya cuba berikan anak2 mealshakes campurkan dalam susu mereka. Pada mulanya agak susah juga sebab dorang boleh bau dan rasa. Kali pertama tolak kita kasi rehat dulu. Esok cuba lagi... tak nak juga.. ok tak pe lusa cuba lagi dan begitulah seterusnya sampai dorang minta hehe. Senang je uols... bila dah lama2 sukalah. Mana tak suka nya mealshakes nie sedap tau uols... rasa vanila lagi dan baunya sangat menyelerakan.

Pada awalnya anak2 sering cirit birit.  Ini kerana kandungan mealshakes mengandungi fiber yang sangat bagus untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Jika anak anda selalu mengalami sembelit eloklah beri mealshakes. 

Sekarang anak2 dah suka makan tau. Badan pon dah berisi sikit...yes! mana tak gembira uols hehe.
Ok nak order pm naaa

ila kamilah 012 - 5417451


Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site