Wednesday, December 24, 2014

Hubungan suami isteri. Penting atau tidak?

Assalammualaikum wbt semua

Pernah tak kita terfikir bahawa perhubungan intim merupakan salah satu cara kita merapatkan komunikasi suami isteri? Perhubungan intim suami isteri sememangnya bagus dari segi mental dan fizikal untuk pasangan.

Bila dah beranak pinak pasti kita sering kali mengabaikannya. Jangan begitu... menurut satu kajian, ramai juga yang tidak tahu berapa kali perlu melakukan hubungan intim agar kita sama-sama mendapat manfaatnya.



Antara manfaatnya adalah seperti berikut:-

1. Sekali seminggu untuk tidur sempurna
 2. Dua kali seminggu untuk kesihatan
3. Tiga kali seminggu untuk jantung
4. Empat kali seminggu untuk awet muda
5. Lima kali seminggu untuk prestasi kerja
6. Enam kali seminggu untuk menjadi lebih pandai
7. Tujuh kali seminggu untuk kurangkan stress

Anda pilih yang mana? hehehe terpulang pada anda yer...

Manakala untuk merancang anak pula saya cadangkan suami isteri mengambil "Vitamin Cinta". Apa tu vitamin cinta? haaa nie dia...

Zink Complex untuk suami... GLA Complex untuk isteri

Kebaikan Zink Complex:-

1. Mengaktifkan 200 jenis enzim - untuk memelihara metabolisma gigi dan pertumbuhan para remaja....

2. Membentuk Kolagen - Membantu pembentukkan protin dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.

3. Memperbaiki Diabetes - Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin seterusnya memperbaiki diabetis.

4. Bintik putih dikuku - Bintik putih kuku adalah tanda defisiensi zinc, yang boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan atau hilang daya penglihatan.

5. Mempertingkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus, kelenjar thymus mempertingkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.

6. Mempercepatkan pemulihan luka - Luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik dikulit. Hancurkan zinc dan tabur diluka untuk mempercepatkan pemulihan kulit.

7. Memperbaiki masalah prostat - Melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing.

8. Kemampuan seks lelaki - Pengambilan zinc untuk jangka masa yang panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kitaran sperma.

9. Ovulasi wanita - Wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc membantu pengucupan uterus mengembalikan daya ketahanannya.

10. Memperbaiki radang kulit - Kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat.

11. Mengekalkan deria bau - untuk mengekalkan deria bau yang sihat dan sensetif seperti rasa dan bau.

Kebaikan GLA Complex:-

1. Herba tradisi yang dipercayai -  Borage adalah herba kegemaran orang barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
2. Mengawal selia estrogen dan testosteron- GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
3. Melambatkan menopous 
4. Membantu mengurangkan keradangan pada sendi - Sesuai untuk orang yang mempunyai masalah  arthritis dan penyakit gout.
5. Melembapkan kulit - Sekiranya mengamalkan GLA insyaalah kulit akan lebih moist dan tak cepat kering. Terdapat kajian yang dibuat atas bayi yang mengalami cradle cap atau kerak kepala selepas 2 minggu disapukan borage oil, cradle cap itu hilang.
6. Membantu mengimbangkan hormon serta mengembalikan period yang teratur.
 

Macam mana nak order???

 

 
 
Hubungi saya untuk konsultasi percuma,
Ila Kamilah
Shaklee ID : 951481
Call/Msg/WhatsApp/Telegram : 012-5417451
Facebook Page : Jivebumz Vita shop
 



1 comment:

Crypto Technical Helpline said...

Contact us dialing our Gdax contact phone number if you are looking for Gdax support number. We have observed that large numbers of people are there who keep searching for Gdax support number when any random issues arise before them. Sometimes they might have to face troubles but calling us Gdax customer service number 888-764-0492 to approach for Gdax support number.


Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site