Thursday, October 13, 2011

Pasal pump

Sori geng tak sempat nak balas komen2 uols.. Lately aku memang tak de peluang nak duduk depan lappy sambil membalas komen2 korang..baru bukak tenet esya dah merengek.. Dia seolah2 tak nak bagi aku apdet belog tau..huhu

Maka apdet pakai bb jelah yer.. Nti ada masa aku balas komen korang tau! Ai promiseeee u...

Ok sebenarnya nak cerita pasal pump susu.. Ada sorang member tanya kat belog nie so aku nak jawab kat entry nie lah yer

Ceritanya begini.. Aku pakai breast pump Medela Harmony manual.. Aku dapat tau pump nie daripada belog Princess N.. Dia selalu share cerita pasal BF.. So thanxs to Princess N :) banyak maklumat dia share kat belog dia tu

Maka aku pon membeli lah pump secara on9 dengan belog kak Engku bidan bersalin.. Harga promosi RM 190 kalo beli kat Manjaku harga pump RM 200 ++ gak

Pump nie simple.. Senang digunakan.. senang dicuci..dan senang dijaga.. Aku start pakai pump nie masa 2 bulan berpantang.. Walaupun pump nie manual tapi hasilnya tak mengecewakan.. Pump 15 minit boleh dapat 6 hingga 8oz.. Cik B pon tak sakit..

Paling penting kalo nak travel atau kursus ke kan masuk je dalam cooler bag tak pun henbeg.. Bleh bawa ke mana2.. Ringan jer..
Oh lupa pump nie soft handle tau.. Pump banyak kali pon tak lenguh tangan

Oh ye paling penting jaga getah dia saja.. Kalo haus kasi tukar.. Biasanya lepas 2,3 bulan getah tu dah haus (depend pada penggunaan kita..kalo kerap pump lah) Getah tu dapat extra masa beli pump nie ada 2 ke 3 getah kalo dah rosak bole cari kat mana2 kedai baby yang jual pump nie.. Senang jer kan?

Oh ye bila cerita pasal pump jangan lupa beli storage bottle.. Aku pakai jenama Autumnz beli 20 botol jer cukup untuk refill.. Harga untuk 10 botol RM 33 beli kat onebabyworld.. Cooler bag pun jenama Autumnz RM 46.90 beli kat Manjaku..

Hurm rasanya tu jer kot.. Hope dapat membantu my frenz yang sedang mencari pump yang sesuai untuk kegunaannya nanti.

Tamat :)
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

4 comments:

Ana Lyana said...

nana pun mcm nk beli extra pump manual, maybe jugak choose medela ni. spectra 3 tu guna kat opis je nanti..insyallah..:)

pRincESs_N said...

manual pump...easy to handle...easy to care...tp kak..ble da gune lame ni check2 jgk celah2 pump tu..kadang ade kotor2 sket..kne korek2 bersihkan gne jarum & kapas...remeh sket laa..

izyandyiean@life said...

saya pakai pam medela jg..tp medela swing..mmg puas ati..tp ada gak angan2 nak bli medela harmony ni..nak buat spare..sbb hr tu penah tetgl motor pam..tepaksa pam pakai tgn....huhu

peusmemey said...

tq kak ila for the info yg sgt2 berguna ni ;)

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site