Thursday, October 27, 2011

Bubur nasi dan BS esya

Baru lepas masak bubur nasi untuk esya besok nie.. Nie minggu yang ke 2 aku masakkan bubur nasi..jadinya tambah lagi 1 kerja dalam rutin harian aku.. Mesti dan wajib buat!

Ekceli siang tadi aku dah buatkan bubur nasik dan bagi esya makan.. Dia makan sket jer..meronta-ronta tak nak hurmm kecik ati mak nak.. Agaknya kalo ngan BS dia macam manalah yer.. Last week aku tanya BS esya dia cakap esya makan bubur banyakkk.. Wah heibatt la esya makan.. Tapi kenapa ngan mama kau makan sket jer nak? Macam nak amek ati mama jer nih! Hurmm konpius..

Maybe dengan mama esya tak pandang bubur kot dia pandang benda lain..tetttt apa lagi kalo tak benda tuttt..xpe lah aku tak delah kecik ati sangat yang penting esya nak minum susu xnak bubur xpe.. Bubur makan ngan BS yer syg.. Susu dengan mama.. Tak payah mama masak bubur hari minggu hikss alasan ;)

Ohye mulai minggu depan aku akan antar esya ke BS lain pulak untuk tempoh 2 bulan sahaja.. Hurmm BS aku sekarang nie nak ikut suami dia pegi belajar agama kat sabah ke srawak tah.. 2 bulan tu lama kot.. Aduhhh.. Mujur dia g tau 2 bulan awal.. Terkejut gak mula2 aku dapat tau dia nak cuti 2 bulan.. Waktu tu pening kapla jugak mikir sapa nak jaga anak2.. Nak kena cari BS baru bla bla bla kalo tak dapat kene duduk ngan mertua ulang alik kajang-shah alam.. Esya my mil jaga.. Oh no! Tak sanggup kot nak drive kajang-shah alam hari2..

Aku paksa eh xdelah paksa..aku mintak tolong BS esya carikan BS lain yang dia kenal..suh dia rekomenkan mana2 BS yang dia rasakan seswai utk jaga esya.. Alhamdulillah dapat.. Dekat area umah aku jugak..so mulai bulan depan esya akan duduk dengan BS baru selama 2 bulan..maksudnya awal tahun depan esya akan duduk balik dengan BS dia yg lama lah insyaallah..

Harap2 BS baru nie oklah walaupun dia jaga hanya untuk 2 bulan saja.. Aku dah g jumpa orangnya..tengok gaya macam ok tapi tak tau lah nanti.. Yang penting dia jaga esya dengan baik..mudah-mudahan lah kan..

Ok nak tido da..nite uols..

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

Zana Adieyza said...

hope Esya ok dgn BS baru nnti..

wahida said...

harap2 BS baru ni ok lah...lama gak tu nak duduk ngan BS baru...dua bulan tu...huhu...


salam kenal..terus follow sini...

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site