Tuesday, November 16, 2010

Pengalaman minum air gula

Ya semalam adalah hari yang ditunggu-tunggu oleh aku! saspen giler ok coz ramai yang cakap macam2 la dalam FB pasal minum air gula nih! adoiii bikin guwe saspen jer dong

So pagi semalam seawal pagi aku dan en bob dah berkejar ke klinik seksyen 7 nun.. sampai2 jer parking macam biasa dah full terpaksa cari parking alternatif kat lorong tepi kuartes tu.. alhamdulillah ada masih ada lagi.. masuk jer dalam klinik orang dah ramai kat dalam tu.. macam biasa la tempat duduk sume dah penuh jangan harapla nak dapat duduk..

pegi kat kaunter bagitau nurse yang aku nak minum air gula.. cewahhh semangat gila padahal Allah jer yang tau perasaan aku time tu..huhu

eh sepatutnya aku kena minum air gula ari jumaat lepas g tapi aku tukar hari isnin coz jumaat lepas kan aku kene pegi kursus.. selamat la 2 hari :p

nurse suh aku masuk bilik no 21.. bilik paling hujung untuk amek darah.. time amek darah tu nurse tengah berborak ngan kawan dia jadi dia tak terangkan dengan lebih lanjut apa yang perlu aku buat lepas tu.. cuma dia bagitau g makmal sebelah dan minum air gula kat situ..

dengan semangat wajanya aku berdesup masuk ke makmal.. kebetulan aku sorang jer time tu nak minum air gula.. adala nurse lelaki 2 orang kat dalam tu.. sorang tukang bancuh air gula (aku rase2 la coz dia duduk kat situ) yang sorang lagi plak tengah breakfast... hadoii sedapnya bau koewtiew goreng dia... mentang2 la aku puasa sume bau makanan sedap aje.. hihi

owh lupa nak cakap pada sape yang nak kena minum air gula tu nurse akan nasihatkan kita supaya berpuasa start daripada kui 10 malam sampai lah selesai sume dan dorang akan bagitau kita bila boleh makan... so korang jangan sesekali makan atau minum yer.. takut kang bacaan tu salah plak.. kang tetiba ada kencing manis pulak haha tak tau

dipendekkan cerita sebelum minum air gula tu aku selawat 3x dan baca bismillah.. dalam hati aku berdoa agar tak muntah.. hopefully!

ada member pesan kalo minum air gula tu kena sekali teguk jer jangan benti-benti.. alhamdulillah aku amalkan.. dan hasilnya adalah seperti dibawah :)

licinnn... punyalah dahaga abes sume air gula tu aku bedal haha

erm bagi aku air gula tu tak la semanis yang aku fikirkan.. ok lagi laa coz air glukos bukan air gula biasa tu ha.. rasanya sedapp manis cket jer haha (mungkin sebab mak aku kat kg selalu buat air manis2 so rase manis tu tak de halangan la bagi aku)

ok lepas minum gula nurse laki tu bagitau pasni tunggu 2 jam nanti pegi amek darah kat bilik tadi balik yer.. 2 jam ko?? lama gilerr nak tunggu.. kuar daripada makmal aku bagitau en bob.. en bob kate jom balik la lepak kat umah nanti lepas 2 jam kita datang klinik balik.. dengan selambanya kami pun balik..

cukup 2 jam kami datang semula ke klinik.. time tu nurse dah bising2 panggil nama aku.. terus masuk bilik amek darah tu.. nurse tanya aku g mana? aku cakap la balik umah jap tadi nurse.. apa lagi terkejut le nurse tu..

"eh mana boleh balik umah!"
"awak sepatutnya kene tunggu kat sini tak boleh g jalan mana2 takut nanti bacaan awak salah"
"mesti awak dah banyak bergerak.. kang tak pasal2 awak kene repeat minum air gula!"

"la yeke? saya tak tau plak nurse.. tadi nurse kat makmal tu cakap tunggu 2 jam pastu datang balik untuk amek darah.. saya ingatkan bleh balik umah ke tadi"

"iks awak nie.. patutnya dok sini diam2.. nie awak balik umah ada buat keje apa2 tak?"

"tak de nurse saya baring2 jer kat umah tadi"

"erm kite tunggu 3 hari nanti result kuar tengok cemana result awak.. kalo tak ok nanti awak kena buat balik"

huhu gitulah kisahnya.. aku pon satu tak tanya banyak kat dorang.. pandai2 sendiri jer.. haha padan muka aku!

tak pelah benda dah jadi kan.. kalo betul la aku tak de diabetis insyaallah tak de punya.. kalo ada tu nasib la kan.. minum lagi sekali pun tak per lah.. ai redha you demi bobo tercayang.. auww

tengah hari tu aku makan sepuas2nya.. hambek ko penuh pinggan :P


erm korangg... aku dah scan bobo balik daripada klinik tu tau...

tetttttttt

bersambung...

6 comments:

attyfir said...

dulu kty pun ingat mcm air glugose je..tp rupanya manisnya ya amat..

Unknown said...

atty's
air saya tak manis sangat2 ler kak.. kira ok la bleh masuk tekak saya nie lagi :)

pRincESs_N said...

sedapp ekk..bole r try...wakakaka...tetibe masin mulut..br tau...kikiki

mekchu said...

hahaha.. cuak dgr kena repeat.. ngeri kan.. puasa nya tak smpai sehari, tapi makan bukan main penuh pinggan..

Iyiana said...

k ila dulu kan geng wataniah.. tarahal la kalo takat minum air gula tu.. ehehe..

Ilyani said...

he3...xbley blk eh...sy akn kne minum gk ni...on 8th december...uhu

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site