Thursday, June 30, 2011

Good try Esya!

Salam khamis semua...

Semalam adalah sesi percubaan Esya minum susu badan menggunakan botol jenama Avent yang baru aku beli kat kampung baru2 nie.. sebelum nie aku dah kabo kat korang kan yang Esya dah tak nak minum susu pakai botol kan? risaunya aku kalo dia masih berterusan macam tu...

So aku pon tanyalah kawan2 sana sini.. ada yang bagitau macam tulah macam nilah.. thanxs korang bagi info yang sangat berguna untuk aku yang baru sangat menjadi mama nie! balik kampung aritu aku singgah la dekat kedai manjaku.. kedai barangan baby tu.. kebetulan ada sale 20% so dapatlah aku beli botol susu ngan puting baru untuk Esya.. Botol jenama Avent tu kan mahal.. daripada harga RM43 dapat la RM34 ok la kan.. kalo Esya boleh terima botol tu baru nak beli lagi satu.. nie kira testing la yer..

Bangun jer tido tengah hari semalam aku terus bagi Esya botol tu... mulanya dia macam tolak2 sket.. aku pujuk2 dia suap pelan2... alhamdulillah nak pulak dia nyotnyot puting botol tu! Ya Allah terkejutnya aku tak sangka dia nak... aku hepi sangat! gembira tak terkata.. aku masukkan 2 oz susu dia minum 1 oz.. ok la kan? dan dan tugak ju terus kol en bob.. pastu kol mak aku kat kampung bagitau esya dah nak minum susu dalam botol.. eksaited ko!

Harap2 Esya boleh terimalah botol tu seadanya yer sayang... senang hati mama bila dah masuk kerja nanti..hurmm jap lagi esya bangun tido aku nak suap dia dengan botol tu lagi harap2 kali ini dia minum sampai abes 2 oz yang aku perah tu..

nak amek gambo tengah susukan esya pakai botol tak sempat lak so gambar esya disamping botol avent tu pon aci la yer hihi

usaha tangga kejayaan! go go mama!!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

6 comments:

L@dykiki said...

aloaloooo tombammmmm nye pipi..nak gigit!!!

pRincESs_N said...

bese baby tgh mamai..sumbat ape pon die layann..hehe...gud job esya..

luvrrrsss said...

hai...silent reader...kuarters kita sama..tp sy blok pgwai...ank kita pun sebaya...heheee

AnaLyana said...

hai esya..leh ngorat? -abg mu Dani.. kahkahkahkah..

aCik Anie said...

tembamnya budak kecik ni...anak papa nie...hehe

JIVEBUMZ said...

L@dykiki,
mai la gigittt hehe bambam esya nih!

pRincESs_N,
time mamai memang dia nak isap tapi kalo time dia sedar susah sket la hukhuk dia mesti tolak2 nye...

luvrrrsss,
la yeke??? wah tak sangka belok sebelah jer.. kecilnya dunia... salam kenalan dan terima kasih kerna sudi datang ke belog saya :)

AnaLyana,
haippp nak ngorat kene mai rumah!

aCik Anie ,
aah memang anak babah dia sejibik!

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site