Friday, July 1, 2011

Baru 3 hari berdua

Assalammualaikum wbt...

Jumaat datang lagi.. Eh dah masuk 1 julai 2011 da cepatnyeee tak lama lagi mama Esya akan mula bekerja. Lagi 17 hari je lagi nak masuk opis.. Pheww masuk opis baru plak tu! Haa jangan jeles yer.. Sebenarnya opis aku akan berpindah ke bangunan baru.. Tak jauh dengan opis sekarang hanya 3km jer. Kesian kawan2 opis aku sume ngah bizi packing barang. Nampaknya aku cuci kaki jelah masuk opis baru nanti hehe jangan marah yer kawan2.. Tak pe nanti aku tolong korang buat 5S yer! :)

Oh yer mak aku dah balik kampung kan so weols tinggal 2 berada jer kat umah nie.. Sedikit ketidakbiasaan la bila dok berdua jer selalu bertiga,berempat, berlima.. Now tinggal aku dan Esya jer! Haruslah kerja rumah aku yang buat sorang kan? Dulu mak ada, mak jaga Esya.. Aku masak, basuh baju, dan buat keje rumah yang lain.. Now aku buat sumenya..

Seronok? Eh mestilah.. Seronok terkejar2 jap g sidai kain masuk jap bilik jenguk esya dalam buaian.. Pastu di dapur jap.. Hati tak tenang g balik masuk bilik enjut esya dalam buai hahaha dan begitulah seterusnya sampai esya bangun.. Esya plak jenis kalo buai berenti enjut dia pun bukak ler mata.. Tu yang payah tu.. Nyenyak jap2 jer bila dengar bunyi moto bising dia mula la menangis hii macam2lah kan budak kecik kan..

Now aku dah siap sume keje umah kecuali masak jer belum.. Kene tunggu en bob balik petang kang baru tenang nak dok kat dapur tu.. Aku nak lipat baju jap.. Jap g aku blogwalking yer..

Korang keje rajin2 taw! :)

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

3 comments:

aDieyZa said...

rutin baru dah bermula yer kak.. xpe, mesti lama2 akk akan biasa dgn keadaan ni kan..

JIVEBUMZ said...

aDieyZa,
itulah ada lagi beberapa hari nak buat sume tu lepas nie dah masuk keja lagi la terkejar2 akak... mula2 memang gitu nanti lama2 biasalah kan? hihi

AnaLyana said...

wahahahha, sama macam nana dulu la..kihkih.. pastu kalau buat keje haruslah secara lemah lembut.. basuh pinggan pun senyapo2 jek.. takut dia terbangun..=p selamat menikmati masa itu..:)

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site