Wednesday, June 22, 2011

Cuti dah nak abes

Assalammualaikum wbt...

Cuti 90 hari! Lama ker???? hihihi
Aku rasa macam cepat giler... tup tap tup lagi 3 minggu aku akan mula bekerja.. huh cane lah nanti mesti kelam kabut punya.. dulu boleh lah uruskan diri sendiri dengan buatkan secawan air nescafe untuk en bob jer.. lepas nie ada tugas baru yer.. kejutkan Esya.. susukan dia dan hantar ke rumah BS dia.. hopefully Esya elok2 jer nanti.. mujur opis aku dekat jer 10 minit dah sampai bolehlah aku kuar lambat sket nanti kalo Esya buat hal la..

Esya dah berusia 2 bulan.. So far tak susah sangat nak jaga dia.. biasalah budak kecik kalo nangis tu mestilah dia lapar nak susu.. pampers dia basah.. dia yak yak.. pastu kembung.. tu jelah.. setakat nie aku dah boleh membiasakan diri dengan tanggungjawab sebagai seorang ibu.. Alhamdulillah boleh lah sket2... orang kata belajar daripada pengalaman kan.. tak gitu? hihi

Buat masa nie aku rasa ok lah nak buat kerja rumah semua senang sebab ada emak yang boleh tolong tengokkan Esya.. lepas nie siaplah.. entah2 kain baju pun tak sempat nak lipat.. melayan anak punya pasal.. Sabtu nie nak balik kampung Perak nak anta mak aku.. mak aku dah tak sabar2 dah nak balik umah dia.. maklumlah dah tinggal lama mesti rindu punya.. duduk sini boring katanya rumah macam penjara.. terkurung jer tak boleh nak kuar-kuar.. kalo duduk bawah boleh kuar berjalan kat laman rumah ker kan.. huhu sian mak mesti dia dok teringat rumah kat kampung tu..

oklah mak sabtu nie kita balik rumah mak yer... ala mak aku ade mintak nak jaga Esya la.. dia suh Esya duk kampung.. ohh no mak! soriiii banyak2 mana bleh mama berpisah dengan Esya.. meroyan aku nanti..

ok lah tu jer dulu borak2 kosong petang2 nih...

lastly gamba tok nah dan cucu sulungnya... :)


4 comments:

pRincESs_N said...

N skg kain baju x terurus..naseb duk uma ibu & adik tgh cuti..so..baju siap basuh..blipat..mkn da tsedia...nti da duk uma sndri..rasakann...

JIVEBUMZ said...

tulah N lepas nie masak la tinggal kita sorang2 terkejar2 kita nak buat semua keja umah tu..

*Miss Syahnia* said...

alolo esya bambam..rindunyaaa

JIVEBUMZ said...

*Miss Syahnia*
kalo rindu datang la rumah..hihi

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site