Thursday, June 2, 2011

Dah habis pantang

Assalammualaikum wbt...

Eh dah abes pantang ker? ahahaha dah la uols.. hari nie hari yang ke 45 tau! aku dah malas nak pakai stokin.. dah mula pakai seluar.. kalo tak manjang pakai kain batik yu hahaha so sekarang sudah bebas daripada pantang... cuma makan still kena jagalah sebab aku kan menyusu badan 100% so tak boleh la nak makan yang berangin kang anak kembung pulak.. nak bantai ais pon tak berani takut urat2 dalam rahim nie mengembang.. oh no! ramai yang tak bagi aku minum ais dulu.. yelah aku kan ceaser kena banyak pantang larang.. ikutkan hati mau jer aku belasah ais kat dalam peti ais nih.. adoyaiii sabar jelah yer...

Alhamdulillah sepanjang pantang aku dapat melalui segalanya dengan baik sekali.. walaupun kadang2 rasa macam... oh bosannnn... oh penatnya.. macam2 lah perasaan seorang ibu nih.. jap2 sedih la apa la... bukan senang nak menjaga anak ropenya.. perlukan segala pengorbanan.. kesabaran yang tinggi dan lain2..

Sekarang aku dah rasa stabil sket.. maksud aku perasaan aku laa... dah pandai jaga anak sket2.. paling best time menyusukan anak dan mandikan anak.. aku suka sangat! terus feeling2 ibu mithali kau! hahaha

Eh dah abes pantang maksudnya dah boleh kuar jalan2 kan? huiii tak sabarnya nak kuar g jalan2 kat luar sane tu.. tapi bila tah? en bob still bz lagi minggu nie dengan promosi kerja kawen kat kraf tu.. mujur ada emak aku kat sini.. bolehlah temankan aku dan esya.. tak de la aku terkejar sana terkejar sini buat kerja rumah semua nie..

Esya sekarang nie dah mula hek hek time tengah malam... payah nak tidokan dia balik.. nak kene henjut2.. aku rasa macam perlukan buaian laa... yelah budak makin lama makin berat kan so aku tak mampu nak henjut2 dia lama2.. so apa kata korang kalo kita gunakan buaian untuk tidokan anak kita? korang ada cara lain tak kalo nak tidokan anak selain daripada pakai buai? kalo sape ada cara lain tu kabo2 kan lah yer

psttt: tadi dah sms en bob suh pi usha2 buai kat kedai baby kat PKNS tu :)

3 comments:

^effa^ said...

salam, kongsi la cite time pantang.. effa pun kene operate isnin depan.. kalau free2 share ye. ;)

aDieyZa said...

zana doakan akk akn terus jadi ibu mithali..

dah habis pantang so boleh la bawak Esya jalan2 kan..

JIVEBUMZ said...

^effa^
insyaallah nanti akak wat pelan2 yer nak kene curik2 masa nih

aDieyZa,
thanxs zana..
mudah2an yer
aah tak kesabaran nak bawak esya keluar dah nie :)

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site