Monday, December 20, 2010

Check up Biweekly B/P seminggu 2x

Assalamualaikum wbt..

Check up Biweekly B/P seminggu 2x???

Apa tu ha??? eceh korang buat2 tak paham pulak.. sapa2 yang pernah mengandung @ sedang mengandung mesti paham punya lah..

aritu aku ada pernah stori kan pasal berat badan aku yang semakin bertambah kan sampai kene pegi check up berat tiap2 minggu kat klinik.. ha nie dia aku nak bagitau kat korang resultnye huhu

29/11:> B/P: 105/64 Urine : ALB (N) Gula (B) Weight: 65.3 kg
2/12 :> B/P: 103/63 Urine : ALB (N) Gula (B) Weight: 65.2 kg
6/12 :> B/P: 96/60 Urine : ALB (N) Gula (B) Weight: 65.6 kg (yg nie dah mula nak naik)
9/12 :> B/P: 106/57 Urine : ALB (N) Gula (B) Weight: 66.1 kg (hat nie hancussss!)
13/12:> B/P: 120/62 Urine : ALB (T) Gula (N) Weight: 65.7 kg (menten beb)
16/12:> B/P: 104/55 Urine : ALB (N) Gula (B) Weight: 65.7 kg (phewww gile menten)
20/12:> B/P: 112/60 Urine : ALB (N) Gula (B) Weight: 67.2 kg >matiklaaaa aku pasni :(
23/12:> ????????
27/12:> ????????
29/12:> ????????

sedih jugak tengok berat badan naik mendadak pagi tadi.. tapi apa boleh buat.. salah aku jugak :( makan tak beringat..


gambar pagi nie..

oh sempat lagi tu...


suma gara2 semalam.. weols buat makan2 sket kat umah mertua.. bakar ikan, bakar ayam dan bakar sotong.. kerja bakar2 tu semua settle jam 7 malam.. kui 8 malam baru nak start makan.. aku amek nasik sket jer makan lauk yang lebih tapi rasanya makanan tu sume tak sempat nak proses agaknya tu yang bertukar jadik lemak (1.5 kg naik weh) so scarryyyyy

arghhh lantak laa kalo dikenang2 berat badan nie mau tak de selera nak makan pasni.. apa kata meh layan pic ikan bakaq semalam ehehehe

sedapppp sangat.. nak nak plak ade air asam + sambal kicappppp

opss sotong goreng tepung pun ada.. en bob yang bikin tau! huiii rajin laki aku (puji2 sket mana tau pasni amek alih tugas kat dapur)

hohoho itu saja...

berat oh berat.. cane nak kontrol diet nie???

6 comments:

therosputih said...

berat2 tu toksah duk dikenang sangatlah...karang tak selera nak makan...

@in said...

ok jer layan selera makan tu... dah berselerakan... hihi...

hajarus said...

xpe kak, pas bersalin t muler diet blk ekkk... sedapnyer menu2 kat atas ni... tertlan air liur hjr.. ikan bakar peberet hjr.. nyam2...

::ainbutterfly~ said...

wah dasat gak kak ila nih brt nk cecah 70 dah..ain br 59kg..hehe..nnt2 wallahualam..moga2 kak ila n baby sht..

p R i n c E S s _ N said...

wah kak.ley tahan berat nek..tp N pon nek gak..tgh nk kontrol ni...takott...tp kn..da ade selera..jgn lepaskan..

JIVEBUMZ said...

therosputih ,
memang pon hari2 pening pk nak makan ape? nak makan apa? huuuuuuuuuuu

@in ,
sedang melayan makan tu yg tembam tu! sobsobsob

hajarus,
hau tau tak pe ikan bakaq sapa la yg tak terliuq memang rugi la hahaha

::ainbutterfly~
itu ler pasal ain.. akak pon felikk cemana leh naik banyak lagu tu

p R i n c E S s _ N
kalo naik bese2 tak pe N, naik secara mendadak abesla jadik cam akak huhu

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site