Wednesday, December 22, 2010

Al-fatihah untuk arwah baby : Muhammad Riyadh Amsyar



Pagi tadi dapat komen macam nie.. aku tertanya-tanya siapakah gerangan orangnya.. rupa-rupanya sahabat sekelas aku Siti Fairuz a.k.a peus

dapat jer tau sijantunghati nie yelah peus cepat2 aku kol dia.. tanya apa citer..

Baby dia meninggal dalam kandungan semasa berusia 6 bulan lebih.. akibat terbelit tali pusat.. biasanya baby dia akan gerak2 tapi satu hari tu baby dia tak gerak2.. peus pegi klinik untuk konpemkan.. dorang check jantung sume dah tak berdegup.. peus pun tak sangka boleh jadi macam tu.. doktor induce peus untuk keluarkan baby tu..

akhirnya 2hb disember tadi peus telah dipaksa bersalin untuk keluarkan baby yang dah meninggal dalam kandungan beliau..

baby yang beratnya lebih kurang 1 kg telah selamat dikeluarkan secara normal dan memang sah baby tu terbelit tali pusatnya sendiri..

sedih sangat.. mak dia lagi sedih.. sabar yer peus mungkin Allah lebih sayangkan arwah..

semoga rohnya arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.. insyaallah di syurgalah tempatnya..

al-fatihah untuk arwah...


coretan mama arwah baby Muhammad Riyadh Amsyar
Blogger sijantunghati said...

thanks kak ila.. muhammad riyadh amsyar tggu mama kt syurga ye.. ade dgr jugak pasal towel letak kt leher tu.. tp sy x pnh buat plak towel letak kt leher.. tp ade pakai tudung lilit2 tu pun skali... dh bukan rezeki sy kot.. Allah dh tentukan yg terbaik..insyaAllah..sy redha dgn ketentuanNYA..

4 comments:

Mummy `Aish said...

Kes kwn akk ni sama ngan kes kwn sy..kwn sy da 8 bulan nak msuk 9 bln..baby meninggal coz terbelit tali pusat..anak 1st lak tu..huhuhu..

Sbb tu org2 tua ckp org mengandung tak elok letak kain or towel kat leher..means sangkut kat leher..nnti baby terbelit tali pusat..

Pape pun takziah buat kwn akk tu..arwah baby tu akn tggu mama yer di pintu syurga..

sijantunghati said...

thanks kak ila.. muhammad riyadh amsyar tggu mama kt syurga ye.. ade dgr jugak pasal towel letak kt leher tu.. tp sy x pnh buat plak towel letak kt leher.. tp ade pakai tudung lilit2 tu pun skali... dh bukan rezeki sy kot.. Allah dh tentukan yg terbaik..insyaAllah..sy redha dgn ketentuanNYA..

JIVEBUMZ said...

Mummy `Aish,
oic tak buleh yer letak towel kat lehar? erm dah memang tak de rezeki dan Allah lebih menyayangi baby beliau..

al-fatihah..


sijantunghati,
sabar yer peus redhakan pemergiaan arwah mudah2an dia tenang di sana...

al-fatihah..

::ainbutterfly~ said...

ish nak nangis lak baca..moga moga terus tabah n sabar k..insyaAllah akan ade yg lebih indah menanti..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site