Tuesday, September 7, 2010

duit raya oh duit raya...

Pagi tadi aku kuar pegi carik duit raya.. dengar cerita budak2 opis nie cakap duit raya dekat bank sume dah habis! oleh kerana aku n en bob blom tukar lagi maka terpaksalah aku gagahkan jua... kalo tak da duit rasa tak lengkap pulak raya tahun nie.. kesian anak2 buah aku tu nanti kan.. walaupon aku raya kat sini dulu tak bermakna aku tak jumpa dorang nanti.. perak tetap balik jua biarpun lambat cket... tak pelah asalkan balik..

bank pertama.. public bank.. tunggu kat luar pintu bagai nak rak sekali masuk dalam duit raya tak de! bikin hangin jugak guwe... yela pak guard tu cakap ade duit raya sekali nan ado..hukhuk lenkali cakap la betui2.. buang karen jer aku menunggu kat depan pintu bank sampai buka..huh

pastu pegi bank rakyat.. duit 5 hengget lama adala... oh tak nak laaa banyak sangat tu (ngah bajet nie :P)

pastu pegi Am Bank.. kat depan2 pintu dah tulis note tak de tukaran duit raya.. udah abes! huhu

aku terus ke cimb bank pulak.. dengan harapan adalah duit raya nak ditukar.. tengok pintu depan tak de memo pon... uiks mesti ada nie.. sekali tanya2 kat dalam tak de jugak! uwaaaaaaaa

pegawai bank kat situ cakap terai pegi bank yang tak glamer sure ada.. arrrr apa bank tak glamer.. so ape lagi secara otemetiknya aku teringat Alliance Bank dekat taman sri muda tu.. apo lagi... berkejaran ke sana pulaaaaaa


yihaaaaaaaaaaaaaaaaaa akhirnyaaaaaaaaaaaaa dapat jugakkkkk weh!


betul la bank tu tak ramai org melayu.. ramai warga luar jer.. huhu patutla duit raya dorang banyak.. haha so aku tukar cket jer.. tu tu kat atas tu..

haa korang ce kire berapa bank aku pegi arinie??? hihihi

moral of this stori.. tukar la duit raya awal sket jangan macam aku last minit!! huhu

5 comments:

masdila said...

kak...nk wet rayaaaaa

mekchu said...

kecik hati warga alliance bank ckp bank dia tak glamer.. hahaha.. org bank tu jugak yg ajar kan.. hehehe

Unknown said...

♥ QaseH ♥
mai umah laaa haha

mekchu,
ya ampunnnnnnnn
hahaha saje jer mana ada dorang glamer jugak la

Iyiana said...

cukup ker sampul tu nak letak wet raya?

Unknown said...

iyiana,
tak cukup.. tu sampul bank bagi yang kat umah ada lagi stok :)

yana, jemput la dtg umh nti yer!

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site