Tuesday, January 5, 2010

Pengantin minang

Jemputan kenduri kawen pertama untuk permulaan tahun 2010.. terima kasih kepada keluarga cik ratna kerana sudi menjemput aku dan housemate ke majlis berkenaan.. makanan ala minang sedia terhidang.. aku sampai2 aje terus ngappp..hihi bangun tido saja terus g mandi then siap g kenduri... haaaa jimat belanja makan aku tengah hari ahad lepas taw :p

ini bukan majlis kawen ratna ok.. tetapi adalah majlis kawen abg kepada ratna.. so pada sesapa yang nak berkenalan ngan beliau boleh lagi masih ada peluang ok sebab dia masih lagi single! hihi ratna jangan marah yo! i promote u lah

Jom layan gambar kenduri pengantin minang nie ha


cik ratna sedang bermain cak cak dengan ku :p




aku dan zai

weols sampai awal jam 12.00 tengah hari menunggu pengantin berarak jam 1.30 petang..huhuh lama gak tu.. sampai rase sengal tak tau wat ape lagi dah.. nak lepak lama2 kat khemah pon serba tak kena.. so kami masuk ke dalam rumah.. sambil snap gambar pelamin pengantin yang cantik itu..

simple tapi sangat menarik.. gabungan marron + putih

sila abaikan minah yang perasan kat pelamin tu :P

dah puas lepak kat dalam umah pengantin sambil tunggu pengantin tak sampai2 lagi aku dan zai pon dah mula rasa bosan.. malu pun yer jugak.. satu jam dok saje tak de wat apa.. so kami minta diri nak balik.. ratna puas pujuk aku jangan balik dulu.. suh tunggu pengantin sampai.. katanya abang dan kakak ipar dia pakai baju minangkabau.. hurm tu yang den lomah tu.. sebab aku tak pernah tengok secara life pengantin minang cemana rupanya.. hehe

oleh kerana tak sabar2 nak tengok rupa pengantin minang dan juga tak sabar nak balik rumah sebab dah janji nak jemput anak mak cik aku kat LCCT petang tu nak anto dia balik sekolah asarama kat cyberjaya nun so ratna bawak aku g umah tumpangan tempat pengantin make up..

maka dapatlah aku melihat rupa pengantin minang ini.. mak ai terasa berat plak bila pakai cam gitu.. sempat aku tanya pengantin berat tak benda alah tu.. berat gak katanya.. haaa apa bleh buat dah memang cam gitu perhiasannya kan..

apepon pengantin tetap vougue gitu! cantikk

dan inilah dia abg ratna

pengantin nie kecik2 belaka comel gitu.. time dorang berarak ke rumah pengantin laki aku ngan zai dan berarak balik.. sempat dengar kompang kejap pastu blah.. nak rush g lcct plak petang tu kan.. kang meraung sepupu aku tunggu kat sana.. aku tak sampai2 hihi itu next entry aku cite yer

tetiba saje gatal nak tayang gambar aku ngan ratna naik pelamin.. nak jugak gambar kami naik pelamin publish kat sini..hihi petang sebelum kenduri tu iaitu hari sabtu aku g rumah ratna jap jer nak anta baju yang dia mintak tolong aku anta kat tukang jahit area umah sewa aku tu.. sempat la weols verangan naik pelamin.. tapi pakai baju tah pape kan.. tak feel pengantin la camni..hiks


ok itu dulu yer :)

10 comments:

mAr@ZiEy said...

Takpe kak..amik berkat..mne tau..hehehe

pRincESs_N said...

pelamin sgtt cantik..simple tp mmg cantekk....i like! wahh..besaunyerr ats pale tuu...adat melaka ade jgak sanggul lintang..tp x laa sebesau tuu..

Unknown said...

mar@ziey,
yup memang amek berkat tu hahaha

princess_N,
itula pasal cantik n simple sangat! akak pon like jugekk haa bleh bagi idea untuk N kan kan kan

said...

chantek pelamin...
pengantin pun sweet...

abu razeen said...

nanti jibam kawin pakai headgear camne pulak, mesti gempar punya

Unknown said...

yanie,
yup akak setujuuuuu :)

abu razeen,
headgear tu camno rupo?? jibam tak tau hikhik

Miss Hirose said...

waaaa canteknye pengantin ngn pakaian minang tu..
cam berat je atas kepala pengantin..
makanan minang cmne ek..sedap x?hihi

Unknown said...

miss hirose,
pengantin cakap berat jugak tapi tak tau la bape kilo beratnya.. nampak cam seksa sket la kan tp lawa..hee

makanan minang sedap owh sampai teringat2..:)

Ratcna said...

woi..akk!!sesuke ati je nk promote sya ek...huhuhu

Eliza muslim said...

hai... salam perkenalan... :)

bila tengok gambar ni mcm takut nak melalui hari2 majlis... :(

bagi kamu semua.... cantik ke? sy rse mcm x selesa... tengah hari terik pakai baju merah menyala mcm tu..... kain dia pun agak x selesa...

mf la.... sebenarnya mak ayah sy teringin nak tengok anak perempuan dia ni kawen mcm ala2 minang ni.. so dia punye excited terus beli kat padang... sebba sy ni memang keturunan minang.... tapi... aduhai... plss beri la sy sedikit semangat utk pakai.... sebab pasangan sy bukan org minang pun... soo agak pelik bagi dia...

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site