Tuesday, October 16, 2012

Kakak Zhulian

Hari jumaat yang lepas ramai yang datang melawat adik sara. Aku pon seronok lah sebab ramai yang datang rumah aku..antaranya budak2 opis yang paling rapat dengan aku la kan.. pastu ada sorang akak nie pon nak datang jugak...

Kisahnya begini..malam jumaat tu akak nie ada wasap aku..dia bagitau nak datang tengok baby..ok aku story sket pasal akak nie yer.. aku kenal masa nak dekat raya aritu dekat plaza alam sentral. Masa tu dekat butik first lady aku dok cari2 jubah..sekali akak tu tegur aku so kitorang berboraklah.. borak punya borak tak sangka kampung akak tu dekat ngan kampung aku. Haa lagi bertambah ramah lah.. memang kena sangat dengan aku yang banyak mulut nie ken. So kitorang bertukar2 no hp. Aku macam tak de lah nak syak apa2 kan sebab orang kampung..so bagi jelah...

Tup2 dia wasap aku..ekceli ada la dalam 2 kali dia wasap.. tu pun dia mula2 tanya pasal aku dah bersalin ker..sebab aku kan letak gambar baby sara kat profile aku tu.. dan malam jumaat tu adalah kali ke 2 dia wasap.

Hari jumaat tu dia pon datang ke rumah.. berdua dengan kawan dia..ntah kenapa malam tu aku macam terdetik macam ada sesuatu jer ngan akak nie.. tapi aku diam2 kan aje.. dengan en bob pon aku tak bagitau yang akak nie nak datang.. 

Akak nie sampai dalam 5 minit macam tu kawan2 opis aku pun sampai... aku pun sangat lah lega..sebab kan aku ade nampak akak nie ada bawak fail apa ntah dalam henbeg dia.. Sah kata hati aku tepat.. konpem akak nie nak jual barang..abes la aku jap lagi nak tepis nie huhuuuuuuuuu

Aku buat air semua dan borak2 ngan akak berdua tu.. dalam masa yang sama borak jugak dengan kawan2 aku.. kawan2 aku nie macam biasalah lah buat rumah aku macam rumah dorang.. siap tapau nasi ayam makan kat rumah aku lagi tu.. hari tu kan rehat panjang so sorang lepak sampai 2 lebih.

Dalam kitorang dok berborak tu akak tu pon mula lah keluarkan fail dia dan bercerita pasal satu perniagaan MLM nie.. adoiii aku dah agak dah..terus terang aku cakap aku memang tak suka orang bisnes2 MLM ngan aku nie.. sebab aku memang tak percaya akan hasilnya.. adik beradik aku dah berapa ramai yang join benda2 macam nie tapi tak nampak pon hasilnya huhuhu duit abes lagi adalah... untung tarak! maaf lah kalo ada orang berjaya MLM nie terbaca belog aku..huhu

Akak berdua nie bagi penerangan bla bla bla..biasalah kawan2 aku nie dorang pandai haha sorang2 lari masuk bilik aku.. ada yg nak solat la..pam susu la.. makan laa.. aku??? aku jelah tadah telinga melayan akak berdua tu! huu stresss

Dipendekkan cerita...kawan2 aku balik opis jam 2 lebih.. akak berdua tu macam tak da tanda2 nak mintak diri pon lagi.. aku plak tak makan nasi lagi..perut nie kemain lapar lagi ko...terpaksalah tahan.. lepas tu boleh akak tu suruh aku makan..hoi cemana aku nak makan kalo korang ada??? nak masak lagi..tak kan nak biarkan korang plak..hishhh 

 Akak tu bagi aku ubat nie..dia kata bagus untuk orang bersalin.. ubat nie harga dia dia rm94.. hadiah untuk aku katanya.. 

Aku agak dorang mesti nak tarik aku jadi ahli nie.. kan betul... hai pandai sungguh dorang memujuk tau.. serius aku macam terpukau aje.. puas aku tepis tapi tak berdaya.. napa tah? selalu tu aku boleh je buat bodoh.. mungkin jugak sebab perut aku yang terlalu lapar?? hahaha

Kalau boleh aku nak cepat jer dorang nie balik...masa tu dah pukul 4 petang.. kalo aku tak join ahli agaknya pukul 8 malam pon masih belum balik kot



 hasilnya...aku bayar rm68 kepada akak tu dah menjadi ahli zhulian..padan muka! hahaha

eh aku tak isi pon borang tu tau! akak tu mintak ic kebetulan ic aku ada kat en bob so dia isi borang tu tanpa ic aku lah.. dia yang isikan hokey! stresss mak incik!!!

malas dah nak cakap banyak..then aku bagitau lah yg aku memang malas nak aktif benda2 macam nie kan dorang cakap tak ape nanti cari jer kawan2 then kalo nak beli apa kol jer kitorang.. pakai produk nie utk sendiri pon tak pe.. boleh dapat bonus.. hurm ntah lah.. betui ke idak..


dan inilah dia salah sorang daripada akak berdua tu.. dia nie pangkat paling tinggi katanya RCD.. yg sorang lagi tu akak yg  wasap aku tu pangkat ke 2 tinggi.. hai macam2 lah dorang story pasal bisnes dorang nie malas plak aku nak cerita lagi..

yang pastinya aku dah jadi ahli so sape2 nak membeli produk nie nanti boleh beli dengan aku dan aku bagi harga ahli aje yer hahaha sempat lagik ko kan!

ok malas dah nak cerita.. akhirkata sampai sekarang akak tu dah tak wasap aku lagi..seronok lah dia ada sorang lagi ahli bawah dia kan.. aku doakan dia berjaya dengan bisnes dia..amin

dan lepas nie aku nak kene tampal "JURUJUAL DILARANG MASUK" kat pintu rumah ok tak???? hahahaha

2 comments:

Ana Lyana said...

Hikhikhik.. macam2 orang mcm2 ragam... Nana pun org MLM gak kak ila... MLM shaklee.. =p jgn plak tak bagi nana masuk umah akak tau.. larikkkk..

Unknown said...

Nana terkecuali sbb bisnes shaklee akak allowed hahahaha

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site