Thursday, November 10, 2011

Merengek-rengek lah dia

Esya sekarang nie kan dah pandai merengek-rengek.. kalau aku jauh sket daripada dia mula lah ek ek ek... manja kemain lagi.. kadang tu rimas jugak sebab payah nak buat kerja rumah.. kalo dengan babah dia langsung tak dihiraunya.. kejap jer nak ngan babah dia pastu mulut bising.. mesti nak mama jugak! iks iks anak mama sorang nie kan.. dah pandai yer pilih nak mama tak nak babah.. ok fine aku layankan ajelah.. budak nak membesar memang macam tu kot ropenya.... Maklumlah anak pertama kan..

Semalam amek Esya kat rumah BF Mak (panggilan untuk pengasuh baru esya) mak cakap esya merengek jer sepanjang hari... menangis dan tak nak menyusu.. puas mak pujuk.. siap tukar puting lama balik.. aku baru nak suruh bs mak buang jer puting botol esya yang lama tu tukarkan dengan puting yang baru.. uzur bebenor.. tapi dibaginya plak puting lama tu coz dia syak esya tak mau puting yang baru tu.. puting lama kaler cekelat dan puting baru kaler putih jernih tu.. hurmm

Aku rasa esya dia teringat dekat aku tu.. kat tettttt aku... maklumlah 3 hari bersama dengan aku asyik melekap jer dia.. mana maunya menyusu pakai botol.. bijak budak nie.. dia dapat beza mana satu puting botol mana satu hat mama dia punya hehe

Tadi kol bs mak tanya keadaan esya.. kalo still merengek-rengek jugak aku ingat nak balik jenguk dia time rehat nie.. tapi bs mak kata esya ok la sket daripada semalam.. so tak payah balik la.. makanye aku mengadap belog sekejap lah.. pagi tadi meting.. petang karang pon meting jugak..huhuhu

Apa aku melalut cerita pasal meting nie plak... hadoiyainyeponnnn!!!

yelah bila anak merengek-rengek kita sebagai mak mesti risau punya nak2 plak kita mintak tolong orang jagakan anak kita.. kalo anak kita buat hal mesti akan susahkan orang yang jaga tu kan.. hurmmm hopefully esya oklah dan bs mak dapat buat kerja dia hari nie.. janganlah gara2 anak aku merengek-rengek dia jadi tension plak.. bukan apa takut kalau2 dia tak nak jaga anak aku ker kan uwaaaaaaa

fuhhh mintak2 dijauhi....



psttttt: lately riso anak melebih2 daripada riso laki sendiri opssss!

4 comments:

Luv like this.... said...

shomel nye dia..:)

atty's said...

esya banyak akal dah ye..

Noli said...

makin besar makin bijak la dia..comeyyy!!!!

pRincESs_N said...

budak da besar kak...da pndai kenal org..da pandai pi.lih2...Aryyan pon same suke merengek...mengade..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site