Saturday, September 17, 2011

Open house sana sini

Hai koranggg... Selamat Hari Malaysia!

Semalam banyak dapat jemputan pegi open house rumah opismate.. kebetulan pula gas kat rumah dah habis memang gantung periuk lah kitorang.. lepas jumaat terus siap2 pegi beraya kat rumah dorang..

rumah pertama... rumah tikah.. duduk sama blok dengan aku.. dia ditingkat 6.. aku ditingkat 12.. sampai sana orang dah ramai so nak makan pon macam malu2 gitu.. en bob dah pesan jangan makan banyak2 sangat nanti nak pegi rumah lain pulak so aku pon makan ala kadar jer.. tikah masak sup tulang, mee udang, nasi impit dan rendang.. aku cuma makan nasi impit dan rendang pastu hirup sup tulang sket jer.. sebab ramai sangat orang jadi selera makan dah berkurang..


sebelum minta diri bergambar dulu dengan tuan rumah yang pakai baju pink tula tikah.. yang sebelah kiri aku tu kak ani.. opismate jugak.. kitorang pakat nak pegi open house sama2..

destinasi seterusnya rumah nurul... nurul nie satu unit dengan aku.. tu anak dia yang sulung.. tak berapa sihat kene selsema dan batuk.. kesian dia asyik nak berdukung jelah minah nie.. tak nak berenggang langsung dengan uminya..

oh yer sebelum tu aku ke uitm shah alam dulu.. amek anak buah aku kat kolej hantar dia pegi mydin nak beli barang2 keperluan sket.. ekceli anak buah aku nie baru jer daftar study kat sana.. sambung degree.. mak abah dah kat alor star sane.. so sebagai mak sedara yang paling dekat aku telah diamanahkan untuk jaga dia.. memandangkan dia pon masih baru lagi kat sini so aku kene tolong antar dia kemana saja dia nak pegi begitu..

oh gambar nye nan ado.. dalam kamera hp laa.. malas nak aplod.. nanti2 lah aku kasi show anak buah aku yang sorang tu yer..banyak masa lagi..


kat rumah nurul nie ade nasi impit, rendang daging, kuah lodeh, kek lapis dan sate.. haa time nie lah aku pulun makan banyak.. tambah 2x you.. laju jer makan sebab tak de tetamu lain yang datang selain daripada aku dan jugak kak ani sefamily.. esya pon sedap jer tido tu.. haishh budak nie pegi rumah orang nak tido plak dia kan..

macam biasa acara wajib bergambar lebih kurang dengan kawan2.. yang pakai baju biru tudung biru tu ratna.. dulu pernah keja kat opis aku tapi sekarang dah keje tetap dekat uitm puncak perdana.. so jaranglah dapat jumpa dia.. 

Lama jugak kitorang lepak kat rumah nurul.. hampir jam 7 petang kitorang mintak diri.. aku kena amek anak buah aku kat mydin dan hantar balik kolej.. pastu pegi MAEPS, serdang plak.. ade makan2 sempena bufday my MIL.. sebelum tu nak g carik kek dulu.. ohoho kelam kabut la jugak la kitorang semalam nih.. kesana sini...




ok tu jer dulu kang aku citer plak pasal celebrate bufday MIL aku tu yer... daaaaaaaa

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site