Monday, September 19, 2011

Esya 5 bulan

Pejam celik pejam celik hari nie genap usia Esya 5 bulan.. Wah semakin cepat masa berlalu terasa macam baru semalam bersalinkan Esya.. Alhamdulillah berkat kesabaran kami suami isteri Esya berada dalam keadaan yang sihat serta semakin bersemangat..

Dari sehari ke sehari Esya semakin aktif.. Mulut semakin riuh berkata-kata.. Ntah apa yang di katakannya kami pon tak paham.. Yang pastinya suara Esya bisa mengamatkan seisi rumah.. Kadang tu aku sendiri pon konpius Esya sedang bercakap atau menangis hehe

Babah dia memang suka menyakat..haa time tulah Esya terjerit2 marah.. Dah pandai marah dah anak dara aku yang sorang nie! Pantang kalo dia nak pegang sesuatu kita halang mesti dia menjerit lantas menangis.. Jadi nak tak nak terpaksa bagi.. Esya cukup suka dengan henpon aku.. Kalo dapat habis dijilatnya haishh apa la yang sedap sangat ntah

Alhamdulillah kepala Esya semakin tegak.. Anak orang lain aku tengok dah lama tegak.. Anak aku lambat sket.. Tak apalah lambat skit kan.. Makin hari makin manja minah nie! Tido mesti nak sama2 ngan mama.. Tido buai sekejap jer pastu nangis cari mama.. Haa sebab tulah aku dah tak da kesempatan nak apdet blog macam dulu lagi.. Masa yang ada kat rumah nie hanya ngam2 untuk buat kerja rumah dan layan anak dan suami.. Aku dah tak da peluang nak apdet sehari 3,4 stori lagi tau..sob3x

Ohoo melarat sudah cadangnya nak taip skit jer tadi ekekeke

Hari khamis nanti nak bawa Esya g klinik untuk cucuk yang 5 bulan.. Mudah2an Esya boleh tahan daripada demam.. Biasanya cucuk 5 bulan nie baby akan demam kan.. Hurm harap2 Esya oklah nanti.. Oh yer sampai saat ini Esya masih fully BF dan mudah2an Allah permudahkan segala usaha murni aku untuk fully BF esya sehingga 6 bulan dan seterusnya.. Amin..

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

3 comments:

AnaLyana said...

hepi 5 months Esya..:) semakin bam bam dah..:) gerammmmm..

JIVEBUMZ said...

haah makin bambam..
thanxs acik nana bila nak dtg beraya kat umh nie?

pRincESs_N said...

esya comel...da besa da...mmg cucuk 5 bln baby demam ekk..Aryyan aritu 5 bln mmg demam pon..igtkn sbb N lupe bg die ubat demam lps cucuk tu..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site