Tuesday, December 4, 2012

Kepingin sekali Durian Crepe itu

Yer memang aku kepingin sekali nak merasai durian crepe! syukur alhamdulillah aku dah dapat merasai keenakkan durian crepe tersebut. Adalah dalam 2 minggu lepas. Hai sana sini situ dekat fesbuk asyik dok post wall pasai durian crepe aje.. tengok gambar dah menggoncang nafsu nie nak makan ia tawukkk.

Maka aku pon bertanyalah di fesbukkk sana sapa ada juai kat area shah alam nie. Hoi bersepah orang juai durian crepe nie! kat segala pelosok dah ada dan siap ada group durian crepe lagi ko.. kelasssss ko jah! HAHA
Aku tak order kat fesbuk tapi aku kirim order dekat member. Dia belikan dan aku pegi amek dekat dia. 6 ketui RM 10. Ok la beso2 saiz dia dan rasanya tersangatlah sedap.. korang pernah rasainya tak? alaa kalo sapa2 pernah g sweet chat kat midvalley tu haa samalah rasa dengan durian crepe nie. Aku tak pernah pegi sweet chat tu tapi tau lah dan pernah baca kat blog orang.

Ada dua kaler...kuning dan hijau..menariksss.. first time makan so agak kejakunan sedikit.. isi dalamnya tu adalah durian yang dicampur dengan whipping cream. Sebab tu rasa sedapppp..ko makan cream banyak sebab tu sedap hehe. Yang berjuntai2 tu isi durian. Akutak pasti durian musang king ke apa tapi sumpah durian tu memang sedap! Kulit luar dia nie macam kuih ketayap tu ha.

Rasa nak repeat order... laki aku tak makan durian2 nie tau! tapi bila aku tunjuk durian crepe nie laju dia makan dan dia cakap sedapppp eh eh eh suka plak dia yer! HAHA

 Kalau ada sesiapa yang ada buah durian lelebih tu boleh la buat sendiri. Aku kalo ada buah durian tu teringin jugak nak buat sendiri boleh makan banyak3..nie nak beli durian pon kene pk 300 kali sebab laki tak makan durian kennn

Eh aku ada resepi.. sapa nak amek laa.. nie pon member yang kasi... selamat mencuba!

Bahan-bahan:

Kulit Pancake:
250 gm tepung gandum
3 biji telur
500ml santan
½ sdt garam
Pewarna hijau
Bahan Inti:
Whipping cream + gula (manis ikut citarasa memasing)
Isi durian

Cara-cara:
Kulit: Blend semua bahan.
Buat dadar nipis²
Inti: Pukul Whipping Cream dan gula sehingga menjadi cream/kental
Isi durian dilumat kasar
Pancake Durian: Ambil sehelai kulit pancake, letakkan whipcream.
Kemudian letakkan isi durian diatasnya.
Pancake_durian Lipat dan simpan dalam peti sejuk 1-2 jam. 

Psttt: Makan sejuk2 baru best ok :)

2 comments:

shoes.handbag.closet said...

Huwaa nak jugak

Unknown said...

Kt opis pun ada staf jual tp knpa tah tak rasa nk beli lagi..Nmpk sedap..maybe next time kot baru order @ nk wat sendri..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site