Wednesday, December 5, 2012

Pureen stock clearence 24 & 25 Nov 2012

Kahkahkah baru nak update pasal Pureen stock clearence aritu.. ahhhh tak pe kan? siapa suka silalah baca.. tak suka tak apa kita share info aje..

Sebenarnya tak plan pun nak pegi.. sebab aritu en bob ajak balik kajang. Dah lama kot tak balik kajang since aku pantang aritu.. tapi sebelum tu memang aku dah memekak kat telinga en bob bagitau berulang-ulang pasal Pureen nih.. dan dia agaknya kesian kat bini dia nie kan hahaha. Haa jom lah kita ke sana.

Kami ke sana petang dah pukul 5. Time tu dah tak ramai sangat orang. Tapi still ada ok dan mujur kami dapat parking kat tepi2 jalan tu.. sepanjang jalan tu nampaklah kereta berderet  dan ada juga yang terpaksa block kereta orang lain..hurmm

Ko bayangkan masuk jam 5..jam 6 dah nak katup..pftttttttttttttt.. jadi membelilah kami dalam keadaan yang kelam kabut. Masuk aje terus ke bahagian baju baby. Baju paling murah adalah RM 3 uols!! Seluar RM 3. Dah tak banyak dah...sebab aku kan datang lambat mesti dorang dah amek yang cantik2 semua. Aku pilih sehelai dua aje.. yang aku perasan baju seluar RM 3 tu baju reject. Patutlah dorang jual murah. Walaupun reject tapi still elok dan cantik lagi uols. Tinggal warna pink-pink jer. Hai tak kan aku nak amek kaler pink sajork kan.. so aku amek sehelai baju tido untuk sara. Pastu amek baju lubang-lubang tu sehelai RM 8 dan baju tido untuk Esya RM 15. Lepas tu blur tak tau nak amek apa lagi sebab dorang dok bagi announcement suh buat bayaran sebelum jam 6 pfffffttttttttttttttt stress aku nak pilih baju tau!

Sara tido sepanjang mama soping


Lepas tu cepat2 ke bahagian depan plak nak beli mandian baby.. eh murah jugak la dalam RM 9 sebotol.. kat kedai dorang jual mandian pureen tu RM 10.20 kan.. pastu mandian yogurt tu RM 13 jadi RM 9 jer. Aku amek 1 jer huh rugi tak amek lebih. Bedak baby, liquid cleanser pun murah2 hai macam2 lagi lah murah2... semuanya aku tak sempat tengok disempatkan kesuntukkan masa.. dammmm!

Hasil rembatan yang tak seberapa sebab tu boleh sangkut dekat stroller baby


Total semua RM 146.. oklah kan.. tu aku pilih secara marathon cer kalo aku sampai awal dan pilih pelan2 konfem tak cukup duit nak bayo! kahkah


Pureen nie setiap tahun ada buat clearence stock depa so lepas nie kalau nak pegi lagi tunggu tahun depan lah yer. Tahun nie punya dah abes hehe.. dan di sini ada beberapa tips untuk dikongsikan bersama.

1. Pergi awal - kalau nak baju/barangan yang lebih banyak dan elok

2. Jangan bawa anak kecil - Seeloknya tak payah bawa lah sebab kesian ngan budak2 nie bersesak..rimas dan panas tapi kalo tak de sapa nak jaga angkut aje semuanya macam aku haha.

3. Buat senarai barangan yang hendak dibeli - kalau ada senarai senang sket tak delah blurr sangat nak beli apa.

ok itu saja cukup tak 3 tips...ahahaha cukuplah yer korang lagi pandai merancang kan? hehehe.. So next kita pegi expo barangan baby dekat PWTC plak yer.. berapa hb ntah.. rasanya awal tahun depan kot.. jom jommm


1 comment:

Unknown said...

seronok betul bila dengar ada "CLEARENCE STOCK!!" nie. Cm nk borong smuanya..tp bajet..hehe..hehe..kurengg..

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site