Thursday, September 27, 2012

Bilik berpantang :)

Yer sy berpantang di rumah mertua.. Memandangkan mak aku kt perak pastu dah tua dan tak berapa sihat maka aku berpantang di sini..di kajang.. Anak pertama dlu pon aku pantang kt sni jugak dekat 40 hari jgk la aku duduk sini.

Tak malu ke pantang kat umah mertua? Hoi kalo dikira malu mmg maluuuu pon tp apa boleh buat.. Sebenarnya jauh disudut hati teringin sangat nak pantang dengan mak sendiri tapi apakan daya..

Dlu masa esya mak aku dtg shah alam masa aku pantang 40 hari tu.. Mak aku sempat la jaga aku 4 hari hehe. Masa tulah aku amek kesempatan manja2 ngan mak aku.. Bila esya nangis mlm2 jer aku masuk bilik mak aku.. Aku bg esya kat mak..pastu aku tido kahkah teruknya anak..

Tapi kali nie aku rasa mak aku xdpt dtg sni.. Sbb xda sapa nak anta dia.. Sabtu nie aku dah nak balik umah.. Bestnyaa.. Aku sebenarnya tak sabar nak balik umah sendiri.. Biarlah susah senang dirumah sendiri..cewahhh


Larat ke? Insyaallah rasa dh kuat sangat dh nie hehe..arinie ari yg ke 21 tau!

Nie bilik kitorg sepanjang kitorg tinggal di sini.. Sengaja kitorng mintak nak duduk bilik belakang dekat dapur tu.. Best..dekat ngan dapur senang nak ulang makan kekeke

Mesti aku akan rindukan bilik nie nanti.. Oh my... Dan terima kasih mak sbb sudi menjaga aku dan baby selama kami berpantang disini.. :)

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

5 comments:

therosputih said...

terima kasih jugak kat mak sebab jaga kak ila and sara kan...hehehe

JIVEBUMZ said...

Terima kasih dkt therosputih jgk sbb selalu bg komen kt blog akak. Eh dik kenapa akak xboleh nk komen kt blog awak ar? Cer bg link..

Puteri Satu said...

betul kan... saat2 berpantang ni memang saat2 maniskan.. bila anak dah besar cam akak ni... sesekali rasa.. rindu time2 berpantang dulu...

atty's said...

Insyallah , ila boleh je duduk umah sendiri..mmg apa pun rumah sendiri ,atau rumah mak sendiri jugak besh kan..

kty dulu ,masa anak 1st, mak kty jaga 3 hari je, sbb mak pun kerja,
lps tu kty balik umah sendiri , mil lak jaga kty kat umah kty dlm seminggu, lps tu jaga diri sendiri

anak ke 2 , emak kty jaga dlm 3 hari , lps tu kty balik umah sendiri jagadiri sendiri..tp kty bersalin normal..je.jdk tu yg tak risau sgt..
masak pun campak je apa2..janji mkn ..

Ciare Baha said...

x penah ade bilik bpantang...kite bese bpantang kat ruang tamu jer. kahkahhh :D

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site