Thursday, November 8, 2012

Hari minggu yang terindah bersama keluarga

Ahaaaa gigih ko nak apdet jugak tak kira! sara tengah sedap diataas riba aku nie baru lepas menyusu.. jam plak dah pukul 2 petang.. kain dah basuh tapi belum sidai lagi.. nasi dah masak tapi belum makan..umah dah kemas.. blog jer belum berupdate lagi hehehe tu yang gigih sesangat tu..


Oklah mari kita mulakan cerita ceritu kita. Sabtu lepas adalah percubaan ke 2 kitorang keluar berjalan bersama anak2.. first aritu pegi tesco waktu malam.. selamba je aku keluar malam bawak budak kecik keluar malam kan hehe.. takut2 berani orang kata.. syukurlah percubaan pertama itu tiada sebarang masalah.. anak2 semua behave aje..

Sabtu tu pegi jusco bukit raja..dekat jer dengan rumah dalam 15 minit dah sampai.. cadangnya window soping.. oklah masa dekat jusco tu adik dan kakak elok aje.. kitorang pon plan nak makan kat mc d.. masuklah dalam mc d tu kan sekali esya plak tak nak duduk.. haiyoooo tak jadi lah makan kat situ..

Aku plak mendukung sara.. bukan main lengguh jugak lah tangan nie kan..sebab badan dia dah semakin bambam. Stroller pulak tak bawak.. so merasalah aku menjadi badang bergilir2 dengan en bob. Esya plak kejap nak jalan kejap nak berdukung perghhh dia lagi lah semangat kan..tapi bukan akulah yang dukung babah dia la..aku tak berani lagi dukung dia..

One happy family...love..love..love....
Kat jusco aritu ada warehouse..wah seronoknye baru plan nak pegi la kan sekali esya plak buat perangai nangis2... so kitorang pon angkat kaki baliklah...dalam kereta dia buat hal plak tak nak duduk kat kerusi sebelah nak duduk atas riba babah dah la time tu hujan kan.. aku plak yang risau tengok en bob drive sambil riba esya.. 

Hadoi stress sungguh la.. menangis bukan stok yang perlahan tu nie yang volume paling kuat punya hurmm memang tak tentu arah la kitorang nie.. pujuk2 tak jalan.. aku syak dia mengantuk lettew... biasa budak petang selalu tido.. 

So balik lah kitorang dengan tangan tak berapa nak penuh.. sempat beli barang baby sikit2 gitu jelah ingatkan dapatlah masuk warehouse tu rembat apa yang ada..hurmmm tak pelah nie baru percubaan ke 2.. Insyaallah kali ke 3 nanti akan lebih baik lah agaknya...

tak pe kita praktiseeeeeeeeee lagi yer sayang! walaupun sedikit stress tapi aku totap enjoy bersama suami dan anak2..

pssttttttt: kalo boleh tiap2 minggu nak keluar berjalan..bosan kot dok rumah 24/7!! housewife le katakan :p


No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site