Friday, August 10, 2012

Hadiah hari lahir mama yang paling berharga

Syukurlah anak mama dah boleh berjalan.. dah dapat lesen L wehuuuuuuuuuu hepi sangat! of kos la kan sebagai seorang mak kita mesti hepi tengok perubahan positif anak kita dari sehari ke sehari.. dah lama aku tunggu saat ini.. yelah anak orang lain cepat jer berjalan.. anak aku lambat sket lah.. masuk umo setahun 4 bulan baru nak berjalan.. alhamdulillah mujur dia dah berjalan kalo tak tak taulah camne risonya aku kalau dia masih tak berjalan jugak

Ada orang bagi petua urutkan betis dan tapak kaki dia setiap hari.. mula-mula tu aku buat jugak la.. tapi lama2 malas hehe.. pastu ada yang suh bawak dia berjalan kat atas rumput yg berembun pagi2.. hurm itu aku tak pernah buat pun.. sebab aku dok umah tingkat 12 mana nak carik rumputnya..

So aku hanya mampu berdoa dan bagi galakan pada anak sahaja.. setiap hari kalo aku rajin aku akan tatih dia.. kalo aku malas aku biarkan aje.. nanti dia dengan sendirinya akan bangun dan panjat2 sofa.. rak tv lah suka hati dia..
dan pada suatu hari dia dah mula nampak tanda-tanda nak berdikari sket.. dia bangun dan cuba berjalan.. selangkah dua pastu jatuh.. seminggu kemudian dah mula 5 ke 6 tapak..jatuh... bermula minggu nie dia berjalan agak bertapak2 jugak lah.. baru jatuh.. pastu dia semakin seronok bila kita beri galakan kat dia.. maksud aku bagi galakan tu kita tepuk2 tangan dan sorak kat dia lah.. amboi suka benar dia waktu tu..

dan alhamduillah malam tadi dah sampai ke dapur dia berjalan.. pastu ke bilik.. satu percubaan yg baik.. dan aku rasa sangat3 hepi.. di hari lahir aku anak aku dapat berjalan sepenuhnya..

Terima kasih ya Allah kerana kabulkan doa aku..

bila dah pandai berjalan nie kita pulak yang risau takut dia terjatuh.. kena selalu perhatikan dia.. takut kalau2 tergolek huiiii ngeri.. kesian la kan budak kecik jatuh kalo kita yang tua nie xpelah badan dah keras kematu hee

2 comments:

mekchu said...

good job kakak eisya...

therosputih said...

hehehe...esiya2...ati2 ye jalan tu...ingat anak buah masa pandai jalan, asyik jatuh trhantuk kepala, je, sangat risau
la bila dah pandai jalan ni...rasa nak pakaikan helmet dan pelindung siku dan lutut je...hehehe

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site