Wednesday, August 8, 2012

Dilema mencari baju raya

Sudah 19 ramadhan kita berpuasa.. syukurlah tahun nie dapat peluang berpuasa lagi cuma puasa tahun nie tak macam puasa tahun lepas dan tahun sebelumnya..penuh.. puasa tahun nie ada compang camping sket.. dah 2 hari tinggal puasa.. minggu lepas sehari dan minggu nie sehari.. ini semua gara-gara check BSP tulah.. akibat penangan terkena kencing manis aku tak boleh berpuasa... ok fine demi kandungan di dalam nie aku rela.. dan mybe minggu terakhir ramadhan aku kena ponteng lagi sehari.. redha..

Bila dah dekat2 nak abes puasa nie maka mestilah kita semua sebok2 nak mencari baju raya.. kalo tak peknen dah kompom2 aku tempah awal2 lagi.. eh baju yg aku tempah awal tahun aritu pon tak amek lagi tau! baju kurung pahang.. bape pasang tah.. dekat 5,6 pasang adalah.. aku dah lama tak contact tukang jahit tu kesian dia.. mesti dia dok tertunggu2.. manelah aku tak call tanye pasal baju.. tah2 baju tu dia dah lupa dah bagi orang lain kahkahkah padan muka aku! aku bukannya apa segan nak bagitau dia aku ngah peknen kuikuikui

arghh nanti lah aku call dia.. kesian pulak bila dikenang2..mesti ada yg dah siap tu.. dan mesti dia pon nak pakai duit kan.. raya dah nak dekat nie..

Oitt aku sebenarnya nak bercerita pasal baju raya dah melalut ke laut peginya... tanye en bob tahun nie kita pakai baju kaler apa.. dia cakap dia nak pakai baju melayu tahun lepas tu jer kaler cekelat.. wuuuu sedih bukan? laki aku nie jenis pakai baju melayu yang kena tempah.. dia punya saiz tu payah sket kalo nak beli2 nie.. baik elok tempah baru selesa pakai.. sekarang nie kan dah lewat sapa nak terima tempahan lagi.. so kansel baju raya utk my hubby..

Bulan 7 tadi adik ipar aku baru jer kawen dan kitorang adelah pakai baju sedondon kaler cekelat gold camtu la.. laki aku tak de buat baju dia pakai jer baju raya tahun lepas tu kan.. aku ade la beli jubah selai.. kaler ala2 gold gitu la kan.. rasanya pakai baju tu dah ler 1 syawal nanti.. tapi raya ke 2,3,4,5,6 nanti??? amboi over kan nak baju raya berhelai2 hehehe

Now tengah cari2 baju kat online.. nak beli maxi dress jelah sebab sedor perut dah makin membesar dengan jayanya.. baju kecik2 tak muat.. tapi blur nak pilih saiz.. sebab aku nie tinggi takut senteng plak kainnye.. setakat nie dok ushar2 thepoplook dan preetychase.. kalo korang ade suggestion amatlah dialu-alukan.. kesian kat saya tau! last choice nak beli jubah jer kat PKNS tu ha

Ops tersuka sangat dengan maxi nie.. credit to thepoplook

nak beli ke idok..nak beli ke idok..nakkkkkkkkkk

tunggu bonus besok masuk lah.. nak grab gak.. harap2 muat ler nanti sbb kan aku tak pasti dengan saiznye.. tali tape please!

3 comments:

Baiduri said...

sama la kita...dlm dilema mncari baju raya w/pon xpegnent....hehe....raya oh raya....

ibuhebat said...

beli je.. baju2 poplook laris mcm pisang goreng panas tau. pagi new item, petang dah out of stock. huhu

therosputih said...

dalam dilema jugak nih...bezanya, peyot saya masih kecik...dan ingat, alang2 beli baju raya, bulih pakai nanti peyot dah besar jugak...dilema oh dilema...

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site