Friday, March 29, 2013

Ke IKEA lah kite


Yeahhh kursus dah abes yarivariva #lompat bintang hahaha suka sangat!

Nie kisah hari rabu tadi. Kursus abes awal jam 1 kitorang berdesup ke IKEA. Kan aku kursus kat PJ so nak ke IKEA tu dekat sangat lah.. Plan secara tiba2 bersama member2 kesayangan. Kak Ani, Dodah dan Sue. Drebar kitorang yelah sue sebab dia teror jalan pintas jalan belakang suma.

Sesampainya kitorang kat IKEA wajiblah pekena meatball yang sedapppp bangat itew... masih terasa lagi kesedapan meatball itew kat tekak nie tau.. Beli sepinggan 15 biji kongsi 3 orang.. yang si sue plak makan ayam.. kitorang dah kenyang sebenarnye nie cuma makan sekadar melepas ngidam ajer.
Tak de niat pon nak membeli sebenarnya tapi ko tau2 jelah kan kalo dah sampai sana tu macam2 benda pulak nak dibelinya pon haishhhh. Tengok itu geram tengok ini geram hai rasa macam nak angkut semuanya bawak balik..

Paling geram tengok menda alah nie.. kan sekarang nie aku dah start bagi sara makan bubur dan puree so bila nengok aje acuan nih terus tingggggg dapat idea nak buat puree pakai benda nih..

yang biru tu gambo ikan..yang ijo tu gambar bintang.. aku plan nak blend ayam atau ikan letak dalam bekas biru tu dan yang kaler ijo tu pulak nak letak carrot, brokoli ke apa2 jelah.. untuk sayur sara.. aritu adela search pasal frozen food untuk baby kan aku ade jumpa benda nih.. dorang masukkan makanan baby dan frozenkan... nampak cantik dan berselera plak tengok makanan tu.. padahal sayur ngan ikan/ayam je pun..

Bersemangat aku nak sediakan frozen solid food untuk si sara tau! dulu time esya tak macam nie plak... mungkin sebab dulu tak pandai lagi.. dan malas.. sekarang dah rajin..banyakk hahaha. Ok nanti aku buat 1 entry pasal solid food sara yer.

Jalan2 kat IKEA tak perasan terambil macam2... nie lah dia hasilnya terbang duit aku hampir rm100 huhu. Tak pe aku redho dan pasroh..

Best sangat dapat keluar macam nie sekali sekala.. nak beli barang apa semua senang.. kalo bawak anak2 ko jangan tanya lah semuanya nak kena cepat.. hurmm tak dan nak tengok dan telek sesuatu barang dengan kadar masa yang lama aceh ayat...tak bole belah..hehehe


dan inilah orangnya.. Sue.. yg bertanggungjawab membawa kami ke sana dan secara tak langsung menyebabkan aku tak masuk opis petang tu uwaaaa

Padahal suka aje tak masuk opis opsssssssss... ok geng lenkali kita merayaps macam nie lagi yer tak puas kot separuh hari nak sepanjang hari :p kena apply cuti lagu nie..

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site