Friday, March 15, 2013

Huggies Dry Pants: Change for Better Convenience




Aku mempunyai 2 orang anak dara. Seorang berumur 1 tahun 11 bulan dan seorang lagi 6 bulan +. Yer anak aku rapat-rapat ok. Setahun seorang hebat bukan?? mehmehmeh

Baru-baru nie aku dapat sample diaper iaitu huggies dry pants. Aku pun buatlah experimen untuk anak2 aku nih. Anak aku yang sulung nie hover dan sangat aktif terutama sekali time nak tukar diaper. Nak pakai diaper saja pon dah ambik masa hampir 5 minit dengan nak mengejornye lagi hai stress sungguh mak hincik tau! Tapi bila aku cuba pakaikan huggies dry pants eh senang pulak.. sambil berdiri lagi senang buat macam nak pakai spender tu sarungkan aje hehehe. Tak sampai 30 saat sap sap soi dah siap pakai diaper!! hebatnyaaa
Pelakon utama: kakak esya sedang memakai huggies dry pants yang ternyata sangat mudah dipakai dan selesa.

sebab ape aku kata selesa... sebab  ia mempunyai peregang lembut dibahagian tepi yang memberi lebih keselesaan dan membantu menghalang kesan merah walaupun semasa bayi sedang bergerak dan sistem pengunci untuk menghalang kebocoran. So far anak2 aku tak pernah bocor  pabila shishi mahu pun popoo semasa memakai huggies dry pants nih.

Tido malam mereka akan lebih selesa gitu...auwww

 model yang susah bak beri kerjasama.. so mamanya terpaksa amek gambar curik


 See si manja anda lebih selesa biarpun dengan tidak memakai seluar hanya diaper only! hehe... nie si kakak tengah seronok mengemas kain baju untuk mama.. ermmm terima kasih syg..


 Sebenarnya teringin nak suruh esya posing macam nie tapi dia tak mau pulak huhuhu



Huggies dry pants juga sesuai untuk baby ku yang berusia 6+ di mana ia terdapat dalam 4 pilihan saiz iaitu:-

M untuk 5-10 kg (saiz adik sara)
L untuk 8-13 kg (saiz kakak esya)
XL untuk 11-16 kg
XXL untuk lebih daripada 14kg

yeahhh nie dia huggies dry pants itewww!!!

Tersenyum adik sara jadik model sambilan huggies yer..
 

Paling penting  ianya paling mudah untuk menukarnya iaitu dengan hanya koyak, salin dan lepas! hanya perlu koyak di bahagian tepi kiri dan kanan diaper sahaja.. sangat sesuai pabila kitorang outing tak perlu sebok mencari changing room for baby.. kat mana2 pon boleh change diaper OK.  Ai like!!!

Dengan adanya huggies dry pants ianya sangat membantu dan menjimatkan masa aku nak tukar diapers anak2..berbaloi-baloi...kalo dulu 5 minit tukar diaper sekarang tak sampai 30 saat yeahhh suka sangat! diulangi...tak sampai 30 saat OK hehehe

Ermm paling best huggies dry pants nie boleh dipakai ikut mana pun. Tak ade depan / belakang hanya sarung aje mana2. Aku mulanya pelik jugak dok mencari yang mana depan yang mana belakang. Waistband dia meregang ikut keselesaan baby so tak perlu risau pinggang baby akan merah2 ke apa.
Maka benarlah apa yang dikatakan change for better convenience :)
 



Dengan memakai huggies dry pants anak2 pon sentiasa heppi yaw!!!

Kalau nak tahu huggies adalah jenama lampin pakai buang di Malaysia yang terbukti secara klinikal dapat mencegah ruam lampin! So don't worry ok.



  Ok lah korang kalo rasa teringin nak cuba Huggies-Rific macam aku boleh mintak sample di link nie http://www.huggies.com.my/huggies-community/request-a-sample.aspx 
 Ianya percuma hanya perlu sign in dan jadi members dulu ya.
 
Tak pun kalo suka berfacebook boleh klik link nie www.facebook.com/Huggies.Malaysia   Sila LIKE!!! dan menjadi orang yang ke 101k ++ sekarang... aku dah LIKE :)

By the way no more stuffy bum!! Cubalah try huggies anda pasti jatuh chenta! yeahhh





No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site