Tuesday, July 17, 2012

Kencing manisss???

Yer saya didapati menghidapi kencing manis??? OMG

ntah bagaikan mimpi disiang hari.. tengah hari tadi nurse daripada klinik kesihatan call aku.. terkejuit jugak lah.. tak pernah2 nak call aku tiba2 jer dapat panggilan misteri.. nurse bagitau aku kena kencing manis.. Ya Allah..subhanallah... betulkah????

Nurse cakap bacaan aku 7.9.. bacaan untuk orang yang kena kencing manis adalah bermula daripada 7.7 camtulah kalo tak salah pendengaran aku tadi.. perghhhhhhhhh #sentapmaknak tetiba tertaip hash tag pulekkk :p

Seingat2 aku kan before g minum air gula ari rabu lepas aku memang ada makan buah durian.. sepuluh ulas jugaklah aku hentam hurmm sebab itu ke ar?? tah nape tiba2 teringat.. ade akak opis aku tu bagitau aku sebelum g minum air gula kena jaga makan minum semua.. jangan makan buah durian! opsss aku tau tu.. tapi kan masa bos aku antar durian kat aku tu kan.. aku dah lupa semua pesanan dia..

tapi betul ke durian adalah penyebabnya??? ker aku yang kuat makan???? kekekeke

baru nak fun2 dengan perut besar yang mencecah 32 weeks nie tau.. potong stimmmm btoi lah nurse nih uwaaaaaaaaaa #nangeh

so lunch tadi kita makan ringan2 ajelah.. kene berdiet sket.. sebab nextweek kene jumpa pakar pemakanan dan kena amek darah.. layankan ajelah dah salah sendiri sapa suruh tak jaga makan yer dak?? huhuhu


:( sedih

3 comments:

kathy jem said...

haiyoo kena kencing manis..i pon gula dalam badan naik..huhuhu kena kawal makan makanan manis la pas ni..

eita said...

normal bg ibu mengandung kena kencing maniskan hehehe lagi la dah makan durian 10 ulas. tk pe nnt minum mesti dia soh minum skali lagi... masa tu minum air masak byk2 eh.. :)

attyfir said...

kty pun rasa penyebabnya pasal makan doyan..

selamat menyambut ramadhan dan selamat berpuasa ye ila.takecare ..lps2 ni jaga makan tau

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site