Thursday, July 19, 2012

Check Darah Esya

Update belog dpd bilik mesorat.. Ngantuknye pasaiiii huhuhu

Semalam kan bawa esya pegi klinik kesihatan seksyen 7.. Esya dah 4 hari demam..kejap panas kejap suam..hoi risau lah mama dia!

BS esya offer diri nak ikut g klinik..so bolehlah aku drive dan si elly pegang esya.. Syukur esya dok diam2 jer kat riba elly dan tak nangis nak dok atas riba aku..kalo x jenuh jugak.. First time aku drive bawa anak..yg esya plak tengok aku mcm pelik jer..yelah selama nie babah dia yg drive kan

Ok sampai je kt klinik terus g amek no n check suhu.. Suhu esya 37 darjah celsius. Check suhu pakai termometer kt umah 34.5 darjah celsius..eh eh eh nama jauh benar bezanya.. Nampak sgt beli termometer murahan caitttt! Tak boleh pakai lansunggg daa

Lepas tu jumpa doc.. Doc bg surat suh pi amek darah ler pulak.. Adoiii tekanan.. Aku plak yg neves terlampau.. Masa amek darah tu esya rilexs jer..buat muka slumber.. Serius ckp dia tak nangis langsung masa jarum masuk kat tangan dia.. Terpegun mama! Begitu kuatnya anak dara mama yg sorang nie kan.. Clap3x hehe

Pas amek darah masuk bilik doc balik.. Doc ckp ok xde jangkitan virus ke apa semua ok.. Tp kan aku ade tunjuk bintik2 merah kt kaki esya tu..doc ckp ruam biasa jer tu hurmm..ntahlah aku rasa mcm campak yg kecik2 tu.. Xpe kita tgu dan lihat dlm masa 2,3 arinie mcm mana..

Selesai urusan esya aku g kaunter ibu ngandung plak.. Mau jumpa nurse yg kol aku bgtau aku kene kencing manis tu kan.. Nurse tu xde la pulak.. Jumpa dgn nurse yg lain.. Bla..bla..bla dia citer... So tgulah 24 julai nie aku kene g amek darah 4x sehari.. Dan dengar ceramah dpd pakar pemakanan.. So maknanye aku kene control n jaga makan lah mulai skg.. Tak boleh sesuka hati makan jer..

Apa2 hal nti aku share ngn korang yer.. Mana tau kot ade yg sama kes macam aku nie kan.. Pada sesapa yg pernah kene mcm nie boleh la share story dan nasihat korg utk aku nie.. Yelah first time kene kencing manis so mcm blurrr sket xtau nak buat apa..arghhhhh tekanan!

Apa boleh buat dah sudah suratan....

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

therosputih said...

ada kawan pesan, banyakkan minum air masak sebelum check darah tuh...kurang makanan manis2...nasi kurangkan..err...hope takdo lagi dah kencing manis pasni...gara2 doyan lah tuh...

eita said...

salam ramadhan kak jibumz semoga akak gn anak akak sihat selalu yer

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site