Wednesday, May 9, 2012

Cabut gigi rosak

Gigi aku nie dah lama rosak.. rasanya dah dekat 2 tahun kot aku biorkan jer.. Minggu lepas gigi atas belah kanan berlubang so aku g lah tampal kat klinik gigi seksyen 7.. Doc cakap gigi atas belah kiri dah rosak kene cabut.. Maka arinie aku g cabut gigi yang rosak tu..

Dah lama x cabut gigi last masa zaman skolah rendah dulu adalah.. Ya Allah punyalah neves.. Lepas doc bius tu kaki tangan aku dah mula gigil..hohoho macam2 dipikiran..

Alhamdulillah selesai cabut.. Susah gak doc nak cabut sebab gigi dah tua kan hehe dalam plak tu akar dia.. Rupanya akar gigi aku dh mati..haa eloklah sgt aku g cabut gigi tu.. Dapat MC satu hari balik umah tido..

Bangun tido luka tempat gigi yg dicabut tu masih berdarah..lama jugaklah dekat 7 jam jugak nak benti darahnye.. Tp sket2 la bkn darah yg byk tu..

Sepanjang cabut gigi tak rasa sakit langsung.. Lepas setengah jam baru terasa nyut3x tang tempat cabut tu.. Sekarang alhamdulillah makin kurang sakitnye.. Korang kalo ada masalah gigi jgn bior2 jer.. Cpt2 jumpa doc k! Jgn jadi mcm aku.. Dah lompong sebatang gigi xde..mujur gigi yg kena cabut nie gigi yg belakang..tersorak so orang x nampaklah hehe

Ok sekian,
selamat menjaga gigi masing2 :)

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 comment:

Ana Lyana said...

hehe,, nana dua gigi geraham selamat dah kena cabut..:) gigi belakang gak, org xnmpk..=p

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site