Tuesday, December 10, 2013

Sahabat kami Isham sedang sakit

 Jumaat lepas kami di opis dikejutkan dengan berita yang isham tidak sedarkan diri dan dimasukkan ke wad icu KPJ, Shah Alam. Ya itu berita yang sangat mengejutkan buat kami. Mana mungkin sahabat kami yang selama ini ceria dan suka bergurau tiba-tiba jatuh sakit dan seterusya terdampar di wad icu. Isham nie adalah photografer saya semasa saya bertunang dan kawen dulu.

Ya allah ya tuhanku begitu berat ujianmu buat sahabat kami ini. Tengah hari jumaat waktu rehat kami semua rakan seopis terus ke KPJ, Shah Alam. Melihat beliau terbaring kaku hanya menggunakan oksigen untuk bernafas hanya tuhan saja yang tahu apa perasaan kami pada waktu itu. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnya... Paling sedih melihat isterinya..wani.. oh tuhanku sungguh aku tak berdaya kiranya perkara ini terjadi kepadaku.. aku tak pasti adakah aku mampu menghadapinya....

Ya memang Allah beri dugaan kepada yang mampu... Allah uji hambanya bukan kerana Allah tak sayang tetapi Allah yakin tiap hambanya itu mampu melaluinya dengan sabar... kerana itulah Isham adalah antara kesayangan Allah yang terpilih...


 Isham.. disamping isteri tercinta wani dan permata hati Irsyad

Sehingga kini (jumaat masuk wad) isham masih menggunakan oksigen untuk bernafas. Doktor mengesahkan isham menghidap penyakit Encephalitis. Sekarang sedang dirawat di wad ICU KPJ, Damansara. Alhamdulillah isham telah menunjukkan tindak balas yang positif. Mudah-mudahan semakin bertambah baik hendaknya.


Isham semasa di KPJ, Shah Alam sebelum ditukarkan ke damansara. Sedih sangat time nie.. tak terasa mengalir air mata ini melihat dia.

Punca hanya demam... demam yang on off..batuk2 dan akhirnya isham disini. Benda nak jadi kan.. dah takdirnya begitu. Apapun kami rakan seopis sentiasa mendoakan agar isham cepat sihat dan sembuh seperti sediakala dan wani tabah serta sabar menjaga suami tercinta. Insyaallah...amin...

Berikut saya share kan sedikit info berkenaan Enchepalitis.

Sumber: Google

Definition

By Mayo Clinic staff Encephalitis (en-sef-uh-LI-tis) is inflammation of the brain. Viral infections are the most common cause of the condition.

Encephalitis can cause flu-like symptoms, such as a fever or severe headache, as well as confused thinking, seizures, or problems with senses or movement. Many cases of encephalitis may go unnoticed because they result in only mild flu-like symptoms or even no symptoms. Severe cases of encephalitis, while relatively rare, can be life-threatening.

Because the course of any single case of encephalitis is relatively unpredictable, it's important to get a timely diagnosis and treatment.

Pesanan daripada saya musim hujan sekarang nie please semua jaga kesihatan yer! kalau demam sikit2 pon jangan bertangguh pegi klinik atau hospital yang berdekatan.

1 comment:

Dell said...

oh. Moga dia sihat ye ~
Follow kamu ye.. sudi2 ye jenguk n follow . ;)

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site