Wednesday, December 4, 2013

Alahai pengasuh....

Tetiba nak menulis malam nie..

Siang tadi terbaca dekat wall fb sahabat karib aku nie.. seolah dia sedang hadapi masalah yang sangat serius. Aku cuba tanya kat situ dia suh aku wasap so aku pun wasap la.. tanya punya tanya rupanya dia tengah bersedih yang amat.

Tangan anak dia patah weh!!! Baby lagi tu baru berusia lebih kurang 7 bulan kalo xsilap aku. Macam mana boleh patah? Tanya pengasuh..pengasuh mati2 tak mengaku katanya. Akhirnya dia bawa ke hospital serdang. Doktor sahkan tangan anaknya patah dan suh buat report polis. Dia plak tak nak besarkan hal tu. Yelah paham la kan pengasuh pon jiran dia jugak kang apa2 hal tak bercakap plak. Tapi memang sedih laa.. terkejut pon sama bila dia bagitau tangan anak dia patah tu. Baby plak tu terus terbayang wajah anak2 kat rumah pengasuh. Ntah apalah nasib dorang kalau pengasuh buat sesuatu yang kita tak nampak kan huhu.

Mintak simpang malaikat 44 huuhuu. Pastu aku tanya la kan lepas nie nak anta lagi ke kat pengasuh tu. Terus dia cakap nak berenti keje. Jadi housewife. Nak jaga anak2 depan mata. Tapi dia cakap dia tak mampu nak senangkan anak2 lepas nie. Sedih plak aku dengar. Terus aku cakap kat dia maybe ada hikmah sebaliknya tu dan harap dia boleh bina kerjaya baru di rumah dengan buat bisnes online.  Sebabnya dia pon memang tengah buat bisnes on9. Harap berjayalah dia nanti.

Kepada pengasuh diluar sana harapnya jagalah anak2 orang dengan baik. Takkan la budak sekecik tu boleh tiba2 patah tangan dengan sendiri plak. Hai tak logik plak rasanya. Pk la sama mak bapak yang terpaksa bekerja demi sesuap nasik nie. Kalo nak kerja buat elok2 dengan ikhlas jangan nak sambil lewa n nak duit saja. Anak org tu amanah Allah tau x! Grrr

Ok tetiba aku emo...geram dan marah campo sedih..

To ecah, bersabarlah syg moga Allah bukakan pintu rezeki untuk ko nanti.. dan sembuhkan haikal spt sediakala... amin

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site