Monday, December 23, 2013

Pertama kali buat kek coklat lembap yang sedap


Salam isnin semuaaaa....

Wah semangat nampaknya kerja hari ni?? haha maklumlah esok kerja lusa cuti sempena krismas pastu minggu depan rabu cuti new year pulok perghhhhh siyok!

Ate sebenarnya teman nak bercerita pasal kek. Pertama kali buat kek sepanjang usia 32 tahun nie HAHA gelak besar. Tak pernah terpk nak buat kek tup2 semalam jadi kek coklat lembap ko. Percaya tak?? hurmmm percayalah....


Gambar tepung kek lupa nak amek sebab tak plan pon nak blogkan acehhh. Eh kejap aku gugelkan yer.. mana tau kalau korang berminat nak buat jugak nanti :p

Haa nie dia sumber en gugel

Tepung nie aku dah beli lama dah rasanya dalam 2 bulan ke 3 bulan lepas kat mydin. Tarikh expired bulan depan sebab tu kelam kabut nak atau tidak kene buat jugak! kalo tak membazior gitu. Oleh kerana oven dah ada tu yang semangat sket nak membaking kan. Ala oven kecik je uols.. asben beli sebab nak tengok bini dia nie rajin ke idok buat kek.

Semenjak ada oven nie aku tak pernah pakai pon. Biasanya en bob yang pakai hehe. Aku siapkan bahan dia yang masakkan. Nampak sangat aku tak tau guna kan.


Senang bangat buat kek nie... main masuk2 dan kacau pastu bako. Alah tak payah citer banyak la korang lagi tera kan hehehe.

Nie hasilnya... aku dah canang kat intag dan fb semalam. Hari nie bawak ke opis sket.. hurmmm kembang2 hidung nie bila kengkawan puji hihik

Lepas nie nak buat lagi lah.. bak bubuh hiasan sket atas tu kasi tabur serbuk kaler2 tu apa tah nama dia aku tak tau. Maklum laa tak pernah beli pon bahan2 buat kek nie haha. 


 Tiba2 dapat idea.. lepas nie besday asben dan anak2 aku buat kek sendiri jelah save bajet.. haha bajet macam sedap jer...

Ok korang mana yang first time macam aku tak pernah buat kek boleh pi cari kat kedai tepung kek D' Rosni nih dijamin menjadi punya!!

Ada perasa lain lagi antaranya...


Dijamin sedap!!! jom try :)

No comments:

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site