Wednesday, January 2, 2013

Bersiar-siar di tahun baru 2013

Selamat tahun baru 2013!
 
Semalam weols keluar sekeluarga.. siyokkkk! pegi jasko bukit tinggi dan bukit raja.. hamboi sampai 2 jasko ko.. pegi satu tak cukup ker?? bukan apa uols.. mulanya pegi jasko bukit tinggi..tujuan asal nak beli stroller untuk adik sara sekali tu tak de plak kaler yang kitorang berkenan maka berdesup ke bukit raja.. situ memang best sebab apa yang kitorang nak mesti ada..pastu plak SA amoi yang jaga tempat stroller tu memang terbaik.. kalo ko tanya apa2 pasal stroller siap demo dia tunjuk ok.. 2,3,4 stroller pon tak apa.. muka pon senyum aje tak macam sesetengah SA tu muka bosan malas nak layan kan.. maklumlah i kan banyak tanya..kehkehkeh
 
Selain daripada nak beli stroller kitorang memang nak makan luar... nak makan Kenny Rogers mengidammmmmm hahaha
Anak babah... since ada adik sekarang nie Esya dah tak geng ngan mama.. asik nak berkepit ngan babah dia aje.. i is jeles ok!!! grrrr
 

Adik Sara macam biasa.. tidooo aje.. alhamdulillah tak banyak ragam budak nie.. senang dibawa berjalan.. sebab tula nak belikan stroller baru untuk dia.. padahal stroller akaknye ade lagi.. saje je..baru besh kan yang baru2 untuk anak baru..

ermmmm dapnya dia tidooo...pakai baju baru adiah daripada nenek kajang.. baju nie ikutkan dah tak muat.. sendat benor dah aku nengok dia pakai.. tapi sebabkan baju baru kalo tak pakai sekarang bila lagi kan so aku muatkan jugak hahaha.. pakai dengan legging..cun jugak..kalo pakai dengan spenda nampak peha dia berkatam-katam hehe.

Makanan saya...dihujung sana makanan hubby.. dia nak nasi tapi nasi plak dah habes.. ramai giler orang makan kat sana.. eh semua kedai makan full! kfc, mc d, pizza ada jer umat manusia huh.

Kakak Esya makan muffin cokelat ngan banana.. sedappp.. anak dara aku nie susah sket nak makan banyak.. makan pulak tu memilih ya rabbi tapi semalam aku hepi sangat tengok dia makan banyakkkk..suke tau mak!

akhirnya dapat jugak belikan Sara stroller bawuuu..brand sweet cherry..kaler hitam..pilihan babah dia. Kemain hepi ko Sara...somel2 hehe. Tengok tu baju dah terangkat..cer bayang kalo aku pakai kan spenda sure seksi anak dara aku nie..

Oleh kerana kakak makan banyak masa kat Kenny Rogers tu babah belikan dia pinggan upin dan ipin supaya lepas nie kat rumah Esya boleh makan banyak3.. hai letihla nak suruh dia makan tau! 3,4 suap makan nasi dia dah cakap nanak..bistu camno nak demok! hishhh
 
Malam tadi aku masak nasi goreng 2x dia minta tambah..alhamdulillah nampak perubahan besar nih..harapnya berkekalan.. so malam nie kena masak sedap2 untuk esya supaya dia makan bertambah2 pakai pinggan mangkuk upin ipin dia nih..
 
Itu aje kisah tahun baru kami...nice tak? heheww yang penting kami hepi together2 kan? korang apa cerita???
 

4 comments:

ziha said...

comelnye adik esya.bambam macm nak gigit je pipi tu. da berapa kilo kak?

JIVEBUMZ said...

Ziha, last timbang bulan lepas 6.45kg skg mau dh 7kg lebih rasanya hehe

ziha said...

whoaa..semangat nye anak akak. Azid 9 kg 8 bulan.he

izyandyiean@life said...

comeinya adik sara.. bam bam...

Photobucket
© Design by | Nurulchumel Lovely Site